welke kar???

Over 6 maanden hopen wij ouders te zijn en omdat je nooit vroeg genoeg kunt zijn, ben ik me al aan het orienteren op kinderwagens. Wat is jullie ervaring? Ik wil graag een beetje een leuke drie-wieler. Quinny, Maxicosy, easywalker, mutsy??? Of toch te bugaboo??? Ik hoor over alle wagens zowel negatieve als positieve verhalen. We wonen in de stad op de begane grond. Wat is handig aan een zwenkwiel en wat moet je er allemaal bijkopen (ik denk aan slaapzakje, regenscherm, etc)
Oh ja, als laatste wil ik nog vermelden dat we dus een wagen zoeken waarop je zowel de reiswieg, maxicosy als een wandelwagen kunt zetten.

Graag hoor ik zoveel mogelijk adviezen en tips. Het is niet zomaar een kleine aanschaf natuurlijk!
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Annemiek
 
hoi annemiek
wij hebben de koelstra flexxo en ik ben er echt heel tevreden over hij is echt super makkelijk in en uit elkaar te halen en hij loopt echt heel lekker.
er zit ook een zwenkwiel op en was in het begin wel even wennen maar als je er een tijd je mee loopt is het heel handig en hoef je niet steeds je kinderwagen omhoog te wippen, en op een lang recht stuk kan je hem ook vast zetten zo dat hij niet meer zwenkt. ik heb er alleen de voetenzak bij genomen en het boodschappen mandje onderin en een regenhoes heb ik gewoon bij de hema gekocht scheelt echt heel veel en net zo handig. je kan er ook een maxicosy op zetten met zo'n adaptor maar dat hebben wij niet genomen.
nou veel succes met kiezen en veel plezier met je zwangerschap.
groetjes stacy
 
Hoi,
Wij hebben de trans4mer van Mutsaert, een driewieler met dubbelzwenkwiel. Geheel compleet met reiswieg, regenscherm, buggy, adaptors en voetenzak is dit de goedkoopste, zo'n 450 euro.
Doeg.
 
Wij hebben op alles kunnen besparen, maar op de wandelwagen wilden we niet besparen. Wij wonen zelf ook in de stad op de 1e etage (5 treetjes omhoog) en we hebben daarom voor de bugaboo gekozen.
De bugaboo bevalt ons erg goed. Hij is superwendbaar en heel licht, past nog in de allerkleinste auto's en is superstoer (maar goed dat is mijn mening)
Nadeel is dat hij weinig 'booschappen'ruimte heeft, maar goed, wat haal je nou als je even naar de supermarkt gaat? Meer dan een broodje en een pak melk zal het niet zijn... (tenminste wij doen de 'grote'boodschappen in de auto...)
De bugaboo kun je omtoveren naar een wagen met reiswieg (lekker ruim), een soort buggy, en een (tja hoe moet ik het noemen) wagen op twee wielen die je kunt meerijden op het strand bijvoorbeeld.
Je hebt wel in de gaten dat ik superenthousiast ben over onze bugaboo. Kijk voor meer info eens op www.bugaboo.nl !!
 
Ik heb zelf een bugaboo en kan je wel vertellen wat ik daarvan vind. Het is een compacte en heel lichte wagen door het aluminiun onderstel. Niet te breed ook en erg makkelijk en soepel te sturen. Ik ben er dan ook erg tevreden mee, het nadeel van de bugaboo is dat je niet zoveel ruimte hebt voor je boodschappen. Maar voor mij wegen de voordelen tegen de nadelen op.
 
Ik heb zelf een Mutsy, geweldige kinderwagen, maar.... hij past niet in de achterbak van onze auto, en we hadden speciaal een grote saab genomen voor als de kinderen zouden komen. We hebben er wel een met 4 wielen. Maar qua opvouwen zou ik voor de bugaboo gaan.
 
Wij hebben een Bugaboo. Ben heel erg wijs met deze kar. Het is een super wendbare, lichte kar!! Voordeel is ook dat er een grote reiswieg opzit. Heb van diverse mensen gehoord dat deze wat groter is dan sommige andere wagens. Je kunt je baby naar je toe laten kijken, maar ook van je af. Maxi cosi kun je met speciale adapters bevestigen. Klein nadeel vind ik de beperkte opbergruimte, maar daar zijn weer speciale "tassendragers" voor en dan is dit probleem verholpen. Verder zitten er niet teveel toeters en bellen op. Je kunt de kar zo maken dat de kleine wieltjes voor rijden, maar ook kunnen de grote wielen voor rijden.Net waar je je begeeft.Ook is het mogelijk om deze op strandstand te zetten. Je trekt de kar dan met je mee. Ben helemaal gek van deze kar. We hebben trouwens een knaloranje!haha, leuk met feestdagen. Succes ermee. Laat je goed voorlichten hoor. En probeer in de winkel of het in en uitklappen lukt (is heel gemakkelijk met dit karretje). O, ja, kijk ook even of hij in je auto past (wielen kunnen er ook heel makkelijk af)
 
Wij hebben ook een bugaboo. Het geld dubbel en dwars waard. Wandelen met de kleine is heerlijk, ik zie altijd andere mensen met grote wagens met moeite ergens binnen of buitenkomen. En de bugaboo is gewoon heeeeeeeerlijk licht, gemakkelijk in uit en mekaar te halen, makkelijk op te vouwen, alles is inbegrepen in de prijs, nl zonnescherm, regenkap, muskietennet, alleen het boodschappengedeelte is best klein, maar goed ik doe toch geen boodschappen met de kinderwagen. Wij parkeren onze auto bij de AH, We klikken even de maxi cosi op het onderstel en klaar is kees.

Ik kan je de bugaboo echt aanraden, en ik was ook van mening dat ik op alles wil besparen en zuinig zijn behalve de kinderwagen. En ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Zeker als je straks nog een twee hebt, of een derde kind, dan is het zonde je geld uit te geven aan een ander. Kwaliteit is geld.

Dus ook ik SUPER enthousiast over de bugaboo.
 
Terug
Bovenaan