welke kinder/wandelwagen

Hallo allemaal

Wij zijn nu 22 weken zwanger en ons aan het oriënteren op een kinder/wandelwagen. Wat een boel keus.  
Mijn vraag is:  Een maxi-cosi op een kinderwagen, gebruik je dit echt?

Wij willen de kinderwagen zelf graag gebruiken voor wandelingen in het bos. We zitten op dit moment zelf te denken aan een urban jungle of een musty. Bij een musty heb je de urban rider en de 4 rider... maakt het noch uit welke het meest geschikt is voor het bos?

alvast bedankt voor jullie reacties!

groet marion

Hoi Marion,

Het klinkt misschien raar maar ik heb gewoon proefgelopen met verschillende wagens in de winkel. Ik heb gekozen voor een voorwiel die 180 graden kan draaien, dus als je een scherpe bosch moet maken hoef je niet heel de wagen op te tillen.

Betreft de macsi cosi, ik heb daar veel gebruik van gemaakt om op mijn wagen te zetten, ik heb zelf een kleine auto waar het onderstel goed inpast maar de bak een probleem werd, dus als ik alleen op pad ging, of bij iemand op visite was dit super handig.

Veel succes ermee, groetjes Teiger78

Hoi wij hebben de mutsy 4 rider besteld. We wilden eerst de urban rider maar de 4 rider heeft een kleinere draaicirkel en dat gaf voor ons de doorslag. Als je geen auto hebt gebruik je de maxi cosi niet echt denk ik. Ik weet niet waar je woont maar wij hebben hem besteld bij baby dump en hij was daar wel veel goedkoper als ergens anders.

Hoi

Deze vraag heeft al eerder op het forum gestaan.Dus als je even terugkijkt dan kun je daar misschien info vandaan halen.

Ikzelf ben heel tevreden over de Quinny (4-wiel).Ook in het bos is deze wagen lekker stabiel en ook een groot voordeel vind ik het grote ruimte onder de wagen.De mogelijkheid om de maxi-cosi erop te zetten was wel heel handig voor even snel een boodschap ofzo.Een maxi-cosi is best onhandig en zwaar om te tillen.

Hopelijk heb je wat aan de info.

Succes met kiezen.Jes

Ps:wat ook handig is als je een wagen gaat uitzoeken.Neem een peuter mee om mee te proefrijden.Het rijden met een kindje in de wagen rijdt heel anders dan een lege wagen.

hoi

Weet jij nog onder welk kopje die info staat. Ik heb namelijk deze forum (zwanger) helemaal doorgekeken en ik kan het niet vinden. Staat het onder 1 van die andere forums.. Alle info over dat onderwerp is namelijk erg welkom!

groet Marion

Wat je ook kunt doen is naar het babypark gaan (of een andere babywinkel) en om een demonstratie vragen.

Dit heb ik ook gedaan bij het babypark en ze hebben daar 3 verschillende wagens voor mij gedemonstreerd. Ook werd er vind ik heel eerlijk verteld wat de nadelen van de wagens waren.
Je ziet gelijk hoe makkelijk ze in het gebruik zijn.

groetjes Danique
38w0d

Hi,Marion,
Wij hebben de bugaboo cameleon gekocht.
Geweldige wagen!Wel de alle duurste geloof ik,maar volgens mij ook de beste.
Je kan er mee wandelingen in het bos of op het strand doen.
Check de site en bekijk het filmpje onder producten/cameleon.
Het is echt een aanrader.
Dat zal je bij de babypark ook horen.
Succes met kiesen!
Groetjes,
Lina

Hoi,

Ik denk dat het al wel een maand geleden is. Je kunt hier ook op onderwerp zoeken. Dit staat ergens onderaan de pagina als optie.

Maar hier een paar tips:

-Bedenk goed waarvoor je hem gaat gebruiken. (stad, bos, strand etc)
- Is de duwstang verstelbaar? (voor als er veel lengte verschil is tussen jouw en je partner.
-Klap hem in, en probeer of hij in je auto past. (bij een goede babyzaak doen ze daar niet moeilijk over.
-Maxi-cosi op de wagen doe je voornamelijk als je snel een boodschap gaat doen. Ga je echt winkelen, dan is de wagenbak gewoon beter. Baby's mogen niet zo lang in de maxi-cosi. (2-2,5 uur)
- Wandel met de wagen door de winkel. Zo voel je hoe hij loopt.
- Kijk welke extra's je echt nodig hebt. Dekje over de wagenbak en een voetenzak voor de zitting zijn prettig. Evt een adaptor voor de maix-cosi. Parasol, regenhoes en dat soort dingen zijn universeel veel goedkoper als via de fabricant!
- Probeer de wagenzit evt uit met andermans kind erin.
- Kies wat je mooi en handig vind.

Veel plezier met zoeken!
Wij hebben sinds 2003 een Mutsy 4 rider. Bevalt prima. En het huidige model heeft ook een mooie optie. Er kan een duo-zit op. Mijn vriendin heeft die. Zij kreeg 2 kindjes vlot achter elkaar. Tussen onze zoon en dochter zit ruim 3 jaar. Voor onze zoon hebben wij het plankje van Mutsy gekocht. Werkt erg fijn, en ook met plankje werkt de zwenkfunctie prima.

Groetjes, Cathy
Mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Terug
Bovenaan