Welke kinderstoel is fijn?

A

Anoniem

Guest
Beste moeders,

als najaarmoeder vraag ik jullie vast om advies over een kinderstoel. Welke hebben jullie en wat vinden jullie ervan?
Wij willen graag een houten kinderstoel kopen. Het lijkt mij fijn als er wel een blad bij zit, wat je eventueel heel makkelijk weg kan halen, zodat je 'm ook aan tafel aan kunt schuiven.

En vanaf wanneer kunnen kids er eigenlijk in? Mijn dochter zit op schoot wel rechtop, maar nog met steun, ze kan zeker nog niet zelf zitten. Ze is ruim 5 maanden oud.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, alvast reuze bedankt!

groet
Mandarijn

Hoin Mandarijn,

Daar is al heel veel over geplaatst. Misschien kun je de topics even terug zoeken.

Ik wil je mijn keuze wel even geven. Wij zijn een triptrap fan. Het is een dure stoel, maar hij gaat jaren mee. Ik vind het makkelijk dat hij juist geen blad heeft, zodat hij makkelijk aan de tafel geschoven kan worden.
Verder ben ik blij dat het niet zo'n 'sta-in-de-weg' is. We hebben er nu twee (ook een voor onze dochter) en die staan gewoon tussen de andere stoelen aan tafel.

Ook wil ik de tip geven van een IKEA Antilop stoel. De stoel kost (inslusief blad) 16 euro geloof ik. De poten zijn er makkelijk onderuit te halen dus hij is makkelijk mee te nemen.
In het begin zat Bas beter in de IKEA stoel dan in de triptrap. Hij had daar net iets meer steun in. Pas nu hij ook goed zelfstandig kan zitten, zit hij in de triptrap.

Groetjes en succes met kiezen,
Karin

Hoi,

Wij hebben deze kinderstoel van tiamo:

Deze vinden we erg fijn. Stijn zit er al in vanaf zes maanden maar hij is ook een hele vlotte baby en kon toen ook al een poosje los zitten. Deze stoel verkopen ze oa bij prénatal en heeft als voordeel dat er een blad op zit wat er later af kan. Deze stoel is geschikt voor kinderen van nul tot tachtig jaar en ik vind hem helemaal geweldig. Hij kost rond de zeventig euro.

Groetjes van Marloes

o ja en bij deze stoel hoef je niet nog apart een babyset te kopen en er zit ook een vijfpuntsgordel bij. Wij hebben er wel een zitverkleiner in gekocht omdat dat net wat lekkerder zit voor Stijn.

Hai,

Ook wij hebben de trip trap. Bevalt prima! Alleen tja geen blad.   WIj schuiven mette aan tafel.

gr.Ing

Wij hebben sinds kort de Tiamo kinderstoel (zoals hierboven staat afgebeeld). Echt een super stoel!!! We zijn erg blij met deze aankoop en hebben hem ook nog eens in de 'bonus' gekocht bij Prenatal. Normaal 79 euro, toen 55 euro!! Koopje dus, en prima!

Succes met je keuze!

Hoihoi,
wat fijn  dat jullie gereageerd hebben! Ik was nog even benieuwd of je bij de tiamo stoel het blad er makkelijk af kan halen (zodat je een beetje af kunt wisselen zeg maar).

Zijn er behalve de triptrap en de tiamo nog andere  houten stoelen die goed bevallen?

groetjes
Mandarijn  

Hoi,

als je bij de tiamostoel het blad eraf wilt halen heb je een imbussleutel (of is het inbussleutel, weet ik nooit) nodig om aan elke kant drie schroeven los te maken. Hiervoor hebben we een houten kubusstoel gehad die ook als tafel en stoeltje kon maar dat gebruikte we nooit.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan