Welke kinderstoel?

Hallo,

Ons meisje is nu nog niet toe aan een kinderstoel (ze is bijna 5 maanden), maar ik wil me alvast een beetje oriënteren.
Wat voor kinderstoel vonden/vinden jullie handig? Ik lees overal over de trip-trap, maar die vind ik wel héél erg duur, hoor... Bovendien lijkt hij me als kinderstoel niet echt heel handig, maar wel weer als doorgroeistoel voor als ze iets groter zijn (maar nog te klein voor op een gewone stoel). Of vergis ik me?


Alle reacties zijn welkom, alvast bedankt!

Groetjes,
Myrna (mama van Isis, 05-092006)
 
Wij hebben de kinderstoel van Tiamo; een stoel in één deel met een blad ervoor.
Ons zoontje (nu 2jr5mnd) zit er prima in. Toen hij ongeveer 7/8 mnd was ging hij voor het eerst in de kinderstoel. Zitverkleiner erin, kussen achter zijn rug voor de stevigheid. Hij kon toen wel een klein beetje zitten. Een kubus-stoel vond ik te pompeus, een kunststof stoel (volgens mij van topmark) vond ik te kwetsbaar.
Er wordt geadviseerd om pas een kinderstoel te gebruiken als kindjes kunnen zitten. Dit ivm de stabiliteit van de rug.
Toen wij vanaf 6 mnd begonnen met bijvoeding, zat ons zoontje gewoon in zijn wipstoeltje. Hier zat hij toen gewoon het beste in.
Veel succes met het zoeken naar een geschikte kinderstoel. Misschien kan je nog beoordelingen bij kieskeurig.nl vinden?

Groetjes!
 
Hoi Myrna,

Wij hebben zelf voor onze kinderen (2x 4 jaar  en 8 maanden) de TripTrap. Een mooie, degelijke stoel maar inderdaad wel duur.
Wat ik een nadeel vond is dat er geen blad op zit (maar dat is de filosofie van de bedenkers van de stoel: kind kan meteen aan tafel mee eten). Het leek mij makkelijk om de kleine overal erbij te kunnen zetten met eten, maar zonder blad lukt dat niet.

Mijn dochters zijn vier en zitten goed aan tafel met de stoel. Je kunt hem goed aanschuiven omdat er geen armleuningen aan zitten. Tegelijkertijd is dit voor kinderen die niet kunnen stil zitten ook een nadeel: een van mijn dochters is in haar enthousiasme al een paar keer van de stoel gevallen.
Het meegroeisysteem vind ik goed. Je kunt er je hele leven mee doen, maar ik denk dat  een 10 jarige niet meer op zo'n stoel wil zitten, maar ja, dan heb je er toch 10 jaar van kunnen genieten.
Er zijn tegenwoordig genoeg andere (goedkopere) stoelen die ook een meegroeisysteem hebben.

Mijn ouders gebruiken de Ikea kinderstoelen. Tot ca. 3 jaar hebben we ze erin gepropt. Een prima stoel. Makkelijk uit elkaar te halen en klein te maken. Blad kan er op en er af en hij is erg goedkoop. Ze kunnen er niet uitklimmen. Ook best handig. Maar als ze het toch proberen kan dat juist ook wel weer gevaarlijk zijn.

Over de kinderstoelen die een combinatie tafeltje/stoeltje zijn (die je dus op elkaar kunt zetten, maar ook los van elkaar kunt gebruiken) hoor ik niet zulke enthousiaste verhalen. Het zijn grote, logge dingen en je zet hem niet steeds in en uit elkaar (al is dit volgens mij niet zo veel moeite).

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Groetjes,
Marianne
 
hallo,

Wij hebben ook een trip trap stoel gekocht ( inderdaad erg prijzig!! ) maar gebruiken nu de tweedehands kinderstoel die mijn moeder thuis heeft voor als mijn zoontje bij haar komt.

Dat is een kinderstoel waarbij je het blad aan kunt schuiven en het blad helemaal om het kindje heen zit. Heb geen idee welk merk het is, want mijn moeder heeft het via marktplaats gekocht en is al een aantal jaartjes oud.
Ons zoontje zit er al vanaf 6 maanden in omdat hij al vrij vroeg stevig kon zitten en omdat het blad helemaal aansluit en hij dus niet scheef kan zakken.

Mischien dat je is op het internet zoals bijv marktplaats kan kijken.

Wij hebben nu een dure kinderstoel ongebruikt er staan en gebruiken nu de "ouwe tweedehandse" van mijn moeder!! gelukkig kan hij straks, als hij helemaal zelfstandig kan zitten, er wel gebruik van maken.

Succes met het uitzoeken.

Gr. Annelies
 
Hoi,

Ik heb zo'n stoel waar je later een tafeltje en stoeltje van kan maken.
Ik wilde geen triptrap omdat ik wil dat mijn dochter haar eigen tafelblad heeft omdat ik al voorzie dat als ze  rectstreeks aan tafel zit ze  alles van tafel maait.
Wat je voor kinderstoel neemt is voor iedereen persoonlijk. Gewoon kijken wat je in een stoel zoekt en dan een uitzoeken die het beste bij je wensen past.

Groetjes,
Linda
 
Bij de TripTrap schijn je ook een tafelblad te kunnen kopen. Wordt ie alleen nog prijziger......
Wij hebben zo'n tafeltje/stoeltje geval staan. Vond ik niet superhandig. Hij is groot en daardoor een beetje een sta-in-de-weg. En we hebben hem nooit als tafeltje en stoeltje gebruikt. Maar goed, hij was niet superduur, dus met onze 2e doen we het er maar gewoon weer mee.
 
Hoi,

Wij hebben ook de stoel van tiamo. Een nadeel van die stoel is dat mijn dochter er in gaat staan. Het zitje is zo groot dat ze op haar knieen kan gaan zitten en daarna gaat staan.
We hebben er nu een tuigje bij van prenatal. Als ik nu een kinderstoel zou kopen, zou ik erop letten dat ze er niet in kan gaan staan.

Groetjes
 
Hai,

Wij gebruiken vanaf dat Laurens 5en halve maand was de Chicco stoel. Deze is wel groot maar inklapbaar. Heeft een heel groot blad en de rugleuning kan in 3 standen, hij is ook in hoogte instelbaar. Echt een ideaal ding. Hij zit er echt als een prinsje in.

Wij vinden deze stoel echt een aanrader! Tja, hij is niet goedkoop, maar dan heb je wel wat. Hij kan uiteindelijk ook als gewone stoel gebruikt worden, dan haal je het blad eraf en je kunt met of zonder armleuning doen.

Superding!

Succes met jullie keuze.

Sandra
 
Terug
Bovenaan