Welke kinderstoel?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Onze is geboren op 06-08-2007.

Ik zou graag een kinderstoel willen aanschaffen en ben aan het orienteren.

Mijn vraag aan jullie is.
Welke kinderstoel hebben jullie en bevalt deze goed?
Met hoeveel maanden zat jullie kindje in de kinderstoel?
Hebben jullie ook eerst een stoelverkleiner gebruikt?
En is het handig een kinderstoel aan te schaffen met tuigje waar je ze vast in  kan zetten of juist zonder?

Allemaal alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Groeten

Diarich

ik heb een 2e hands  triptrap en mijn ouders de ikea stoel. allebij bevallen erg goed.  Allebij zijn ze gezellig aan de eettafel te schuiven.  

Berend kon al heel snel zitten (6 mnd) maar was toen nog zo klein dat de stoelverkleiner echt hard nodig was.  De stoelverkleiner van de ikea stoel was in de zomer wat zweterig, zo opgelost met een handdoek over het kussen.

Tuigje, daar kan niet elk kindje tegen. Die van ons dus ECHT NIET!.

wij hebben ook goede ervaringen met de tripptrapp stoel: t kost ff veel (hoewel je um dus ook via marktplaats kunt kopen, wij kregen hem...), maar je hebt er een heel leven plezier van: het is een "meegroei"-stoel, die zelfs door volwassenen goed te gebruiken is. En er zijn dus allerlei assecoires te koop: verkleiner, tuigje. Wij hebben t allebei, Jaap heeft nergens last van. En de keren dat hij toevallig even los zit, gaat ie gelijk staan, draaien etc in de stoel, tuigje is dus ècht nodig bij ons!!
We zijn vanaf 6,5mnd begonnen met bijvoeding, toen ook kinderstoel gaan gebruiken. Hij kon nog niet recht zitten, dus zat hij alleen als hij eten kreeg in de kinderstoel, verder nog in wipstoel. Nu (hij is 1jr) zit hij ook in de stoel als ik kook en hij pieperig is, en vaak als wij later eten dan hij, blijft hij er aan tafel bij zitten.
Succes met maken van je keuze!
Groetjes, mira, mama van jaap (02-01-'07)

Hoi!
Wij hebben ook een tripp trapp stoel. En bevalt erg goed! Ons zoontje zit er in vanaf een half jaar; hij zat er meteen mooi rechtop in. In tegenstelling tot de kinderstoel bij mijn schoonouders, daar 'hing' hij nog echt in.
Wij hebben geen tuigje, wel een verkleiner 'kussentje'.
Wij hebben de stoel besteld via   www.skandic.de
Perfecte service, na betaling binnen 3 dagen aan huis geleverd. En veel goedkoper dan bij een babyzaak. Ik ben bij een babyzaak geweest, om de stoel in het echt te zien, en kleur te kiezen, en welke verkleiner, etc. Toen via de site de stoel besteld.
Aanrader!!
Succes... Gr. Mar

Wij zijn begonnen met een Ikeastoel, maar die vond ik niet prettig. Suze gleed alle kanten uit, zat steeds op het opblaasbare kussen te bijten en de poten steken wat uit naar buiten zodat we erover struikelden (want er is maar weinig ruimte bij ons rond de tafel.

Alsnog een Tripp Trapp gekocht en ik vind hem echt ideaal. Stevig, stabiel, jarenlang te gebruiken. We hebben zo'n bijpassend babyzitje erin met een hoge leuning, dat zit wel prettig. Suze is er met ongeveer 7,5 maand ingegaan, vanaf de tijd dat ze heel goed kon zitten en niet meer in de wipstoel bleef (ze ging daarin steeds rechtop zitten met haar buikspieren).
Een dure aanschaf maar ik vind hem echt zijn geld wel waard.

groetjes,
Karin

O ja, een bijpassend tuigje hebben we ook gekocht, maar die ligt nog ongebruikt in de kast. Ik denk dat we die nog wel gaan gebruiken als ze  iets groter  is en acrobatische toeren gaat uithalen :)
Succes met je keuze!

groetjes,
Karin

Wij hebben gekregen een chicco kinderstoel. van kunsstof, Ze zit er heerlijk in, leuning kan ook naar achteren, handig met drinken in het begin, met afneembaar blad, in hoogte verstelbaar en goed afneembaar.Er zitten wieletjes onder, met rem!  Wel een groot ding, maar ik vind hem fijn. Wel 120 euro's.
Er hoeft gen stoelverkleiner in...

succes met uitzoeken1

Hi,

bij ons staan er twee tiamo stoelen aan tafel. Het is hetzelfde idee als een triptrap stoel, maar dan een andere uitvoering. Hij is robuuster, heeft een tafelblad, een verstelbaar voetenplankje en het blad kan je er ook afhalen. Wij vinden het een hele fijne stoel en zitten er zelf ook nog al eens op.... eigenlijk alle eigenschappen die een triptrap heeft, maar dan stukken goedkoper. Wij betaalden 64 euro voor de stoel en dan nog iets van 20 euro voor een stoelverkleiner. Hij is ook vaak in de aanbieding bij de prenatal en soms hebben ze hem ook bij het kruidvat.
Succes met kiezen!

groetjes,
kiki

Terug
Bovenaan