Welke kinderstoel?

Hallo allemaal,

Onze is geboren op 06-08-2007.

Ik zou graag een kinderstoel willen aanschaffen en ben aan het orienteren.

Mijn vraag aan jullie is.
Welke kinderstoel hebben jullie en bevalt deze goed?
Met hoeveel maanden zat jullie kindje in de kinderstoel?
Hebben jullie ook eerst een stoelverkleiner gebruikt?
En is het handig een kinderstoel aan te schaffen met tuigje waar je ze vast in  kan zetten of juist zonder?

Allemaal alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Groeten

Diarich

Hoi

Wij hebben een stoel van trip-trap en zijn hier helemaal weg van.
Er zit nu wel een verkleiner en bekleding in,maar geen tuigje.
Ze kunnen hier al in zitten als ze zelf een beetje kunnen zitten.
Het stukje waar ze in zitten is redelijk klein en ze kunnen daardoor niet wegglijden oid.Verder vind ik het heel prettig dat we haar zo aan tafel kunnen zetten.

Groetjes Jessica

Hoi hoi,

Ik ben een tripp-trapp fan! We hebben er één voor onze oudste en ze zit er nog steeds goed op. Voor Bas hebben we er nu ook één gekregen (van mijn ouders). Daar zit zo'n verkleiner in (die was er drie jaar geleden nog niet).
Toch zit Bas nu nog in de kinderstoel van de IKEA (Antilop) met een zitverkleiner. Die stoel hebben we drie jaar geleden gekocht en heeft zijn geld (€ 13,-) behoorlijk opgebracht. Je kunt de poten er makkelijk vanaf halen, waardoor je hem makkelijk mee kunt nemen. Hij ging mee naar opa's en oma's of andere visite, maar we hebben hem ook meegenomen op vakantie. Eva heeft er tot haar tweede in kunnen zitten.
Nu vind ik hem voor Bas nog ideaal omdat hij wat kleiner is dan de tripp-trapp. In de tripp-trapp gaat Bas scheef hangen, maar in de IKEA stoel niet. We hebben er voor hem een blad bij gekocht en hij kan er heerlijk in spelen! En alles lekker in de gaten houden, want dat doet hij maar wat graag.
Bas is nu 6,5 maanden en zit ongeveer een maandje in de stoel. Eerst steeds een paar minuutjes om te wennen, maar inmiddels lukt het steeds langer.
Als hij 'straks' wat steviger zit, dan gaat hij in de tripp-trapp.

Groetjes,
Karin

Ik ben blij met je vraag want wij zitten ook te denken wat we moeten doen. We willen wel de Triptrap maar die is zo ontzettend duur. Dan is IKEA toch een makkelijkere optie. Ik denk dat we voorlopig gaan voor de IKEA stoel, ene vriendin vertelde me dat zij de triptrap even hebben weggezet omdat de IKEA stoel een blad had. Dan kunnen ze daar lekker op slaan. Met een trip trap staan ze vaak tegen de tafel en hebben ze geen blad.
En misschien vinden we de stoel online 2e hands wat goedkoper...

Hoi,
wij hebben een stoel van Geuther geloof ik, van hout, met een blad ervoor.
De stoel is in hoogte verstelbaar, past ook bij de salontafel,en zelfs het zitje kan je wat kantelen naar achteren.
Het blad kan er ook af, maar door de leuningen kun je hem niet helemaal aan de tafel schuiven, dat is een minpunt, maar verder erg tevreden.
Ik gebruik hem pas als ze echt zelf kan zitten, vind het een slechte zaak dat kinderen al te vroeg in een stoel moeten zitten/ worden gezet..
Ze hangen dan heel erg, en is niet goed lijkt me.
Eventjes een snel hapje oke, maar geen lange tijden.
Suc 6 Gr Rina

Hoi,

Wij hebben een tripp trapp van de familie gekregen. Hidde is nu bijna 6 maanden. Hij kan er nu redelijk in zitten (met   verkleiner). Een paar keer in de week 10 mininuten hooguit. Hij vind het erg leuk. Deze stoel schijnt één van de veiligste te zijn (kan bijna niet kantelen) verder schuif je de stoel overal bij aan (zit geen blad aan). Ik vind het erg makkelijk zo.
Succes.
Groetjes lynn

Hoi hoi,

Wij hebben van de collega's van mijn man een kinderstoel gekregen die ze bij de Prenatal verkopen (weet zo even niet het merk). Ik dacht dat het hetzelfde principe als die trip trap had maar helaas is dat dus niet zo.
Hier zit een tuigje bij en ik zie mezelf straks al hannesen met dat ding als Sven een keer niet meewerkt. Verder zit er dus ook een blad voor waardoor ik de stoel niet aan kan schuiven aan de tafel.
Sven kan er nog niet in zitten maar dat zal niet al te lang meer duren denk ik. Ik ga hem wel uit proberen en anders staat ie zo op marktplaats!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

wij hebben hem van mijn zwager gekregen(2dehands),het is gewoon zo'n houten stoel,waar je straks als hij groter is en stoel en taveltje van kan maken.
we hebben er in stoelverkleiner is en doen handdoek om de middel van luca,zodat hij niet zo kan wiebelen.
we vinden het een prettig stoeltje!!
groetjes

Terug
Bovenaan