welke kinderwagen aanschaffen?

Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort shoppen voor een kinderwagen.
Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken?
Van collegs'a hoorde ik dat zij Mutsy een heel goed merk vinden, zeker voor langere mensen.

Graag jullie ervaringen!

Groetjes Ikke
 
Hi, ik ben nooit op een bepaald merk uit geweest. Heb gewoon verschillende wagens geprobeerd en bekeken. Tegenwoordig heb je wel hele trendy wagens, maar ik vind de wandelwagenbakken te klein! Met een maand of 4/5 liggen de kinderen vaak al klem, terwijl ze nog niet in de buggie versie mogen.
Ik heb er dus voor gekozen om de wandelwagen van de buurvrouw te lenen (toch maar 6 maanden nodig) en voor daarna een driewieler (heb een hond en moet dus tegen een stootje kunnen en verschillende terreinen door kunnen) Die vrij klein opvouwbaar was, goede duwhoogte en stabiel.
De wandelwagen is een groot bakbeest, maar mijn dochter ligt daar mooi ruim in en na 6 maanden zit ik niet opgescheept met een grote wagen, maar kan de kleinere driewieler weer te voorschijn gehaald worden. Verder heb ik voor het eventuele winkelen de maxi-taxi, deze ligt standaard in de auto. Klein en wendbaar.
 
Hai,



Ik heb wel een trendy en stoere wandelwagen gekocht toen ik zwanger was
van mijn 1e. Een mutsy urbanrider. Hij bevalt echt heel goed. De
kinderwagenbakjes zijn inderdaag niet groot maar mijn ervaring is dat
kinderen met 4 a 5 maanden het toch niet meer interessant vinden in dat
bakje waar ze niets kunnen zien. Overigens mag je in deze wagen al in
het zitje een kindje leggen vanaf 0 maanden omdat het helemaal naar
achter kan. Ik heb daar niet voor gekozen en er een bak bij gekocht.
Ook ideaal als je op visite bent. Ze slapen er zo lekker in.   Als
kinderen naar hun buik kunnen rollen kan je ze beter niet meer in de
bak leggen en dat was bij mijn dochter met 5 maanden.



Wat belangrijk is, is om te kijken welk doel je hebt met je
wandelwagen. Woon je in de stad of moet je wagen vaak in de auto kies
er dan een die licht en klein opklapbaar is. Ik woon een stukje buiten
het dorp en wilde veel kunnen wandelen ook op wat ruiger gebied
(strand, duinen en bos). Wij hebben dus bewust gekozen voor een
wandelwagen met 4 grote wielen met een goede vering.



Een nadeeltje van deze wandelwagen vind ik het kleine bakje voor de
boodschappen. Dat is met 3 broden al vol. Maar voor de rest zou ik hem
weer kiezen als ik een nieuwe zou kopen.



Veel succes met het kiezen.



Groet,

Anne

 
Wij hebben voor ons eerste kindje een Koelstra Flexxo gekocht en ik moet je zeggen dat ik hem nu met pijn in mijn hart ga verkopen, aangezien er bij ons een tweeling op komst is.
Hij bevalt ons erg goed, hij is stoer, wendbaar, ik heb eigenlijk ook alleen maar pos ervaringen. Mijn vriend is over de 2 meter en het beviel hem ook goed.
Groetjes Fiona.
 
Als je een wagen koopt waarvan de buggy (zegmaar de stoel) vrijwel plat kan dan kunnen ze daar van af 4á 5 maaden wel in hoor! je legt ze toch vast. ik heb het ook gedaan, mocht ook van het CB.
Maar, koop in iedergeval nooit een happy baby!!! Wat een miskoop!!!
De rem is twee keer stuk gegaan, hierdoor hebben we een slag in de wielen.
De wielen gaan roesten, al vrij snel... hoort toch niet. Klemmetje van het tuigje voor de bubby wat zomaar kapot. De stoel daar zit niet een goede zithouding in, je kind zakt zo onderuit zelf na 10 maanden nog, tewijl hij al vanaf 7 maanden heel goed kan zitten.(de meeste buggys hebben een zitting die schuin loopt waar ze met hun billen op zitten, das goed)
Allelei schroefjes, plastic dingetje scheuren of laten los.

Ik raad Koelstra aan. Heel degelijk. En doe met een dubbel zwenkwiel (lijkt een driewieler maar is een vierwieler, is stabieler) Ik vind het belangrijk dat de voorwielen zwenken of meesturen, anders loop je je de blubber te sleuren als je een bocht om gaat is mijn ervaring.
 
Hoi,

Wij hebben gekozen voor de Quinny 4 wiel. En we zijn er super tevreden over. Hij is goed wendbaar, stabiel en  comfortabel voor de kleine en er kunnen lekker veel boodschappen onder. Tot ongeveer 5 maanden (kan ook iets korter geweest zijn) heeft ze in de bak gelegen en daarna hebben we hem omgebouwd zeg maar.

Het is echter niet een van de lichtste wagens en als je hem opklapt is het nog steeds een flink pakket. Maar wij hebben een grote auto dus dat maakt voor ons niet uit. Als de wagen eens in de auto van mijn vader (gewone middenklasse auto met kofferbak)moet gaat dat ook prima want je kan heel makkelijk de wielen eraf klikken.

Succes met je keuze en neem er de tijd voor. Mijn ervaring bij Burger Hout is dat ze je hel erg overdonderen en direct een aankoopcontract door je neus boren. Dit vond ik erg vervelend...

Groetjes San
 
Hoi,
Ik ben inmiddels aan mijn derde kind toe en heb tot nu toe altijd een Mutsy gehad, maar die is inmiddels kapot. Dit keer leen ik de BUggaboo van mijn schoonzus. Wat een verademing. Wat een ontzettend wendbare, licht bestuurbare wagen. Het nestje is klein, maar het zit/buggygedeelte is zo plat te leggen dat het net een nestje is. Wat ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijk is dat je heel gemakkelijk van zitstand naar ligstand kan gaan. Als bij de Mutsy de kleine zittend in slaap viel en je wilde het zit gedeelte meer plat leggen ging dit zo schokkerig, dat de kleine meteen weer wakker was. Bij de Buggaboo gaat dit in een makkelijke vloeiende beweging. Misschien ziet hij er wat hip uit, maar hij is zeker heel praktisch. Ook fijn met inklappen en het babynest is ook meteen een reiswieg.
SGroetjes Ivy
 
hallo ,
wij hebben voor de quinny freestyle 3xl (driewieler) gekozen dit ook omdat we 2 honden hebben en deze ook een hand en voet rem had ( voor het geval me de honden eens op de loop gaan) maar ook lekker wenbaar. in praktijk hebben wij hem nog niet echt uit geprobeert, omdat ik nog zit te "wachten "op onze eerste hummel. wel hebben alledrie me schoonzussen ook de quinny 3-wieler en zijn er ook in de drukke stad er tevreden over.
de kinderwagenbak verschilt per model qua grootte, die van ons is redelijk groot ten op zichte van die van me schoonzus.

wij zijn dus een beetje op advies van familie afgegaan, maar ook wat ons zelf praktisch leek waaar wij hem voor willen gebruiken.

en in de familie is het oudste model nu 5 jaar oud en ze hebben allemaal geen klachten gehad over roesten, dingen die snel kapot gaan of iets dergelijks. kortom alleen maar positief
 
Terug
Bovenaan