Welke kinderwagen en waarom?

Ha meiden,

wij zijn bijna 13 weken zwanger van de eerste, en zijn ons aan het orienteren op kinderwagens. Nou, we zien bijna door de bomen het bos niet meer!

Daarom een vraag: welke kinderwagen hebben jullie gekocht, en waarom?

Dank voor de reacties, en een fijn weekend!

Ukkie26

Hoi Ukkie,

Wij hebben bijna 4 jaar geleden gekozen voor een Bugaboo Frog.
En ik moet zeggen, nog steeds hartstikke schik mee.
Onze dochter zit er nog steeds in (ze is nu 3). En hij loopt heel lekker licht.

Wij hebben hem destijds gekozen omdat wij niet zo'n grote kofferbak hebben en de Bugaboo neemt niet zoveel plaats in beslag.
En ik vind het heel handig dat je het buggy gedeelte naar je toe en van je af kunt zetten. Ons meisje wilde met drie maanden al niet meer in de kinderwagen bak (kon ze niets zien) dan is het wel handig als je het buggygedeelte naar je toe kunt zetten.

Het enige nadeel is de kleine tas onderin. Maar ik heb tassenklemmen aan het handvat en daar heb ik een luiertas van Kipling aan hangen (die hebben van die handige lussen en past er precies tussen), dan hoef je ook niet iedere keer te bukken. En je kunt ook plastic tasjes e.d. aan de klemmen hangen. Je moet mij eens van de markt af zien komen :). Alles past erin en eraan!

En nu voor onze tweede hoef ik ook echt geen nieuwe, de Bugaboo kan prima nog een ronde mee.

Succes met kiezen, valt niet mee.

Groetjes,
LasVegas36

Hoi

wij hebben ook voor een bugaboo gekozen, erg prijzig maar zo comfortabel, wij wilde en in de stad en in het bos goed kunnen wandelen, verder kun je inderdaad kiezen of het kindje naar je toe of van je af kijkt en nemet hij weinig ruimte in. Wij hebben alles in de kinderkamer 2e hands maar hier wel behoorlijk aan uit gegeven. nog een tip die ik van een vriendin kreeg: neem de steunen voor de maxicosi erbij, ideaal voor al sje even weg moet.
ps aan de vorige schrijfster: wat zijn dat voor klemmen waar je het over hebt?
groetjes

het ligt er echt aan wat jullie willen met een wagen.
woon je in de stad, moet je de tram in of woon je buiten en loop je veel in het bos, wil je ermee hardlopen of gebruik je je wagen enkel voor naar de markt/stad of dorp.
hoeveel ruimte heb je thuis, moet je de wagen bijv. 1 hoog slepen of laat je hem gewoon in de garage staan.

daar zou ik het op afstemmen en natuurlijk nog je budget.

er zijn wagens die heel makkelijk inklappen, en ligt zijn. er zijn er die robuuster zijn, wat groter als ze ingeklapt zijn.

wij hebben voor de Urban Jungle gekozen:
mooie stoere wagen
wij zijn veel buiten, in bos en bij de paarden en willen een wagen waar we mee kunnen hardlopen. dus een wagen met grote wielen.
en een wandelwagen zitje dat vrij richt gezet kan worden. (dat kan o.a. bij de quiny buz (niet bij de speedy) en bij de bugaboo en urban jungle. )
als het wandelwagen zitje namelijk niet heel recht kan heb je kans dat je kindje er op een gegeven moment niet meer in wil zitten omdat ze graag omzich heen willen kijken.

wij hebben voor ons zelf echt een lijstje gemaakt met wat we willen met de wagen en toen naar zo'n grote babyzaak en gewoon uitproberen. dus gaat het wiegje er makkelijk af (bij de easy walker lukte mij dat niet) en klapt de wagen makkelijk in. hoe voelt de wagen als ik ermee rij etc.

het is erg leuk om te doen, dus veel plezier met uitzoeken.

Hoi Ukkie,

Wij hebben de Quinny Buzz gekocht. Ik heb nog geen gebruikservaring (hopelijk heel binnenkort wel!), maar als je een compacte wagen voor voornamelijk straatgebruik zoekt is deze ideaal.

Wat in de vorige reactie ook al stond: kijk naar je eigen situatie. Als je een lijstje maakt met waar je wil dat de wagen aan voldoet én met name voor welk gebruik (bos/stad/enz) kun je denk ik het makkelijkst een keuze maken.
Ik moet zeggen dat in de verschillende winkels waar wij kwamen, toch eerst de duurste wagens aangeprezen worden (vooral de Bugaboo, terwijl wij die écht niet wilden probeerden ze het toch).

Succes met zoeken.

Grts, daantje (41+6 wk)

hi daantje,

die ervaring hebben wij ook gehad. terwijl wij echt hadden gezegd we willen een wagen met 3 of 4 grote wielen, zei zo'n verkoopster, kijkt u eens naar de bugaboo..... ik had toen echt zoiets van uehhhh die heeft grote en kleine wielen, dat willen we juist niet....

en je hebt tenegwoordig voor ieder budget een mooie wagen, en anders is er altijd nog marktplaats.

Wij hebben de Bugaboo ameleon en ik ben er zeer over te spreken.
Ik vind de wagen erg licht rijden en is klein als je m inklapt.
Het buggygedeelte van de Bugaboo kan wel goed rechtop hoor.
Er zijn 3 standen en de buggy kan van je af en naar je toe.
De wandelwagenbak is lekker groot, Isabel heeft er ruim 6 maanden ingelegen. Toen werd ze het zat maar qua ruimte paste ze er nog goed in.

Groetjes mv Isabel

Hoi,

ik woon in de stad en wilde daarom een kleine compacte wagen waar je wel alles mee kan. We hebben dan ook voor de Quinny Buzz gekozen. Ook hierbij kan het buggy-gedeelte naar je toe en van je af.

Wij zijn heel prettig geholpen bij de Baby-dump. We wilden het eigenlijk bij de Prenatal gaan kopen omdat die van die Dwaze Dagen hadden met alles 20% korting. Maar het was daar zo loeidruk. Toen zijn we naar de Baby-dump gegaan met een gidsje van de Prenatal en gezegd: daar kost het nu zoveel, kan dat hier ook? En toen heeft die man een prijs gemaakt die er nog onder zat! Goed he? En daarvoor hadden we ons al georienteerd en toen had diezelfde man ons heel goed geadviseerd.

Maar anyway, het is idd afhankelijk van je situatie. Wij zijn niet van die strandwandelaars, maar als je dat wel bent, moet je ook anders kijken. En hoe groot is je gang, hoe groot is je auto, etc.

Succes! Ik vond het wel leuk, trouwens, kinderwagens-shoppen! Had ik nooit gedacht....

Terug
Bovenaan