welke kinderwagen???

Wij hebben de URBAN JUNGLE; echt een aanrader!
Daar rijd je mee over elk stoeprandje, zonder te tillen!!
Inmiddels is de naam trouwens veranderd in mountain buggy.

Dit weekend zijn bij de Prenatal alle kinderwagens 25% afgeprijst zelfs de Bugaboo (schijnt vrij uniek te zijn)
Ik heb op dit moment de Buzz 3 maar ga zondag een Bugaboo kopen.
Omdat wij in december een 2e verwachten willen we graag een meerijdplankje met zadel achter de wagen en dat is niet mogelijk bij de Buzz.
Dus als er iemand interessen heeft in een 9 maanden oude Quinny Buzz 3???

Tip: Ga in de winkel met elke wagen waar tussen je twijfeld een stukje rijden en ga niet alleen op uiterlijk af!

Succes.

Liefs Bianca.

Wij hebben gisteren net de Teutonia Mistral S besteld:
evenals de Bugaboo een 4 wieler, echter voelt hij véél steviger en degelijker aan. Hij heeft  massieve luchtbanden, vering in het frame. Een omkeerbare  duwstang, zodat kijkrichting makkelijk veranderd kan worden; de  grote wielen voor zijn dan en kleine (zwenkwielen) achter (handig in bos/strand)
De reiswieg heeft niet één, maar twee bevestigingspunten op het frame, waardoor het geheel stabieler is. Het zitgedeelte kan helemaal plat, incl de voetplank die omhoog kan. Bij de maxicosy/ quiny/ bugaboo kun je wel  het zitgedeelte achteroverkantelen, maar er blijft een hoek bestaan tussen romp en benen.
De garantie is 3 jaar(!).
Je kan  (eveneens als bij de buggaboo)  de kleuren afzonderlijk uitkiezen voor de reiswieg (binnen en buitenkant), voor het zitegedeelte en voor de voetenzak. Hij lijkt vrij prijzig (toch goedkoper dan bugaboo), maar dat is inclusief adapter voor autostoel(!) en items die ik hier boven omschreef, regenhoes.

Hoi Rina,

Wij hebben een Bugaboo (het is nog een Bugaboo Classic) en hij is voor meerdere kinderen gebruikt. Je kunt zeggen dat hij behoorlijk afgeragd is want hij is voornamelijk gebruikt door mensen zonder auto's, dus hij is overal heen geweest, constant in- en uitgeklapt in bossen, treinen, trams, bussen en vliegtuigen. Toch blijft alles goed werken. De duwstang is bij ons helemaal niet gammel, maar gewoon stevig, misschien zat hij bij die jij testte niet goed vast? We zijn er nog steeds supertevreden mee.

Ik weet natuurlijk niet welke Bugaboo je getest hebt en voor hoelang, maar ik kan je vertellen dat het echt even wat oefening vergt om hem goed te sturen. Daarna echter rijdt hij geweldig. Met 1 hand draai ik de wagen zo elke stoep op en af (in het begin echt wennen!) en aan de middenstang til ik 'm zelfs in mijn eentje trappen op (met kind er in en luiertas en spullen onderin, want  soms is ergens geen lift en werken roltrappen niet) en treinen en bussen in. Ik heb er geen hulp voor nodig van anderen. Het is echt fijn om onafhankelijk dit te kunnen doen. Natuurlijk vind ik het niet erg als iemand aanbied tom te helpen, maar dat het niet hoeft, maakt dat ik er niet tegenop zie alleen te reizen, als nodig. Je kunt ook de grote wielen er makkelijk afhalen zodat je wel door het gangpad van de trein kan lopen (dit doen  we alleen in intercity's bij een lange reis en tegenwoordig hoeft het niet meer, want meneer zit nu zelf in de trein op de bank :))

Met een andere wagen lukt het me niet goed om met een hand te sturen en de andere hand ergens anders voor te gebruiken (bijvoorbeeld een winkelmandje vasthouden ofzo).

We hebben wel twee keer de nieuwe kleine wieltjes vervangen (dat moet wel, want als je 'm veel gebruikt slijten die enorm, we rijden er ook mee op vakanties rond op bospaden enzo). De laatste keer waren er geen classic wieltjes meer en hebben we de wieltjes van de nieuwe Bugaboo erbij gekocht. Dat past ook.

Kortom: fijn van de Bugaboo is dat hij erg licht is, dat je de duwstang de andere kant op kunt zetten (kijkrichting veranderen), dat je de kleine wielen in een handomdraai kunt wegklappen om er een 'kruiwagen' van de maken met alleen rupsbanden (iets zwaarder rijden maar wel handig in het bos) en bijvoorbeeld dat je er een maxi cosi in kunt klikken met een adapter (maar dat kan  ongetwijfeld allemaal  ook bij andere wagens).

Misschien gaan we een nieuwe wagen kopen als onze tweede zich aandient in de herfst, omdat deze nu wel erg oud is geworden, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit. Als we een nieuwe kopen is het in elk geval 100% zeker een Bugaboo!

Groetjes, Sara

Hoi hoi,

ik heb verleden week een i-coo plasma gekocht. Aangezien het ook voor mijn eerste kindje is, heb ik geen ervaring met hoe het rijdt enzo, maar ik heb wel een zeer uitgebreide uitleg gekregen van de verkoopster! Ook een stukje rijden enzo!
Heb hem zondag uit de doos gehad en gekeken hoe alles werkt, maar hij is heel simpel en toch luxe!
Hij was ook afgeprijsd van 649 voor 299! Dat scheelt ook weer! Kwam omdat het een model van 2008 was! Boeiend...
Het is een vierwieler en alles wat laag zit, kan je met je voeten bedienen en verder is alles verstelbaar! Er zit een wieg bij en een zitje, het zitje kan ook twee kanten op!

groetjes
Sas

Terug
Bovenaan