welke kolf gebruiken jullie

Hallo allemaal,
Ik ben Ellen en sinds 31 juli de trotse moeder van Denise. Ik geef momenteel borstvoeding en dat gaat prima. Nu wil ik binnenkort beginnen met kolven, zodat papa ook af en toe een flesje kan geven. Mijn vraag is nu, welke kolf ik het beste kan gebruiken. Voordat ik er een koop wil ik graag wat tips, want ze zijn volgens mij hartstikke duur. Hopelijk kunnen jullie mij helpen,
Ellen
 
Hoi Ellen,
Zelf gebruik ik de handkolf van Avent en ik heb ook een klein reistasje met koelelementen waar je de afgekolfde melk in kunt bewaren ( het kost ongeveer 100 euro) Met de handkolf kun je zelf bepalen hoe snel en krachtig je wilt afkolven. Ik vind het makkelijk dat ik overal kan kolven en niet eerst op zoek moet naar een stopcontact. Het kolven gaat eenvoudiger wanneer je het niet gespannen en geconcentreerd doet. Je kunt bijvoorbeeld iets gaan lezen terwijl je afkolfd.
Groetjes Anita
 
Dag Ellen,

Ik heb een kolf gehuurd via thuiszorg.
Het is van het merk Medela. Je krijgt van de ziekenfonds de 1ste 2 of 3 weken van de huurprijs vergoed trouwens. Het is een elektrische kolf met een lange snoer.
Per wk betaal je aan de huurprijs 7 euro. Er wordt ook nog borg gevraagd.

Succes
 
Hoi Ellen,

Als het alleen om af en toe kolven gaat, zou ik een handkolf nemen. Die kan je ook tweedehands kopen (kijk eens op www.marktplaats.nl), want je kan hem helemaal uitkoken. Je kan ook met de hand kolven (geen apparaat dus), maar dat vergt wel enige oefening ;-)

Het is overigens aan te raden om te wachten tot Denise een week of 4-6 is om flesjes te geven. Tot die tijd is er kans op tepel-speenverwarring en dat geeft alleen maar onnodige borstvoedingsproblemen.

Groetjes,
Pauline
 
Hallo Ellen,

Ik heb ook de kolf van Avent, en het bevalt uitstekend. Ik geef nu 4,5 maand borstvoeding en ook op het werk is hij prima te gebruiken. Hij was 55 euro. Zelf heb ik er een klein koeltasje bijgekocht van de wibra voor 3 euro. Dus erg duur was ik niet uit.

Groetjes Sieuwke
 
Ik heb beide gebruikt. Alleen de elektrische kolf heeft als nadeel dat hij nogal wat herrie maakt en dat vind ik geen aanbeveling als je op je werk wil kolven.
 
Handkolf van Medela, is volgens mij ook de goedkoopste iets van 22 euro en ik vondt het prima gaan, helemaal als je maar een paar keer gaat kolven (1 keer per dag ofzo).

 
Ik heb de medela mini electric. Hij maakt herrie tijdens het kolven maar een wereld ding.

Ik kolf nu al zo een maand of 8 en ik moet zeggen dat ik wist dat ik zo lang bv zou geven en ik dus ook op mijn werk veel kolf dan had ik een dubbele gekocht. Ook omdat bij mij het toeschietreflex wat moeizaam ging en als ik het eenmaal had had ik het met een dubbele kolf optimaal kunnen gebruiken.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan