Hoi Ellen en andere meiden,
Ik gebruik ook de medela mini electric. Echt een super kolf, maakt alleen wel wat lawaai. Ik ben nog niet weer aan het werk dus ik vind dat niet zo erg. Straks neem ik hem wel mee naar m'n werk, lijkt me handiger dan een handkolf. Ik kolf nu om mijn zoontje alvast aan de fles te laten wennen, die wordt dan door zijn vader gegeven. Soms zitten mijn borsten zo vol met melk dat ik eerst een paar minuutjes kolf om de spanning er af te halen, zo kan mijn zoontje de borst beter pakken. Masja schrijft dat je, mocht je een tweedehands kolf kopen, de onderdelen die in aanraking komen met de melk beter nieuw kunt kopen. Dit klopt helemaal. Naast de redenen die zij noemt heb ik van de lactatiedeskundige gehoord dat je schimmels niet uit kunt koken. En hoe goed je iemand ook kent, je weet nooit wie er last heeft van bijvoorbeeld de candidaschimmel die in je darmen aanwezig kan zijn. Ik heb de kolf van mijn moeder, zij is kraamverzorgster geweest. n het ziekenhuis (keizersnede) heb ik ook gekolft, ik mocht de onderdelen die met melk in aanraking kwamen houden, ze passen ook op de kolf van mijn moeder, handig dus. Ik weet alleen niet wat de kolf kost. Medela heeft een internetsite waar dat wel te vinden is. Heel veel succes ermee. Groetjes Miranda