welke kolf gebruiken jullie

Ik heb net als Joyce de mini electric en heb precies dezelfde ervaring (alleen gebruik ik hem iets korter, Toon is nu 6 maanden). Het hangt dus helemaal van af of je de kolf vaak gaat gebruiken. Als je gaat werken zou ik in ieder geval een electrische nemen anders krijg je volgens mij RSI van het kolven. Persoonlijk zou ik alleen een tweedehands nemen waarvan de onderdelen die in aanraking komen met de melk nieuw zijn. Uitkoken is namelijk niet voldoende om ziektes als Aids en hepatitis tegen te gaan. Dus als je de persoon niet heel goed kent van wie je hem koopt zou ik dat niet doen.
Succes,
Masja
 
Hoi Ellen en andere meiden,
Ik gebruik ook de medela mini electric. Echt een super kolf, maakt alleen wel wat lawaai. Ik ben nog niet weer aan het werk dus ik vind dat niet zo erg. Straks neem ik hem wel mee naar m'n werk, lijkt me handiger dan een handkolf. Ik kolf nu om mijn zoontje alvast aan de fles te laten wennen, die wordt dan door zijn vader gegeven. Soms zitten mijn borsten zo vol met melk dat ik eerst een paar minuutjes kolf om de spanning er af te halen, zo kan mijn zoontje de borst beter pakken. Masja schrijft dat je, mocht je een tweedehands kolf kopen, de onderdelen die in aanraking komen met de melk beter nieuw kunt kopen. Dit klopt helemaal. Naast de redenen die zij noemt heb ik van de lactatiedeskundige gehoord dat je schimmels niet uit kunt koken. En hoe goed je iemand ook kent, je weet nooit wie er last heeft van bijvoorbeeld de candidaschimmel die in je darmen aanwezig kan zijn. Ik heb de kolf van mijn moeder, zij is kraamverzorgster geweest. n het ziekenhuis (keizersnede) heb ik ook gekolft, ik mocht de onderdelen die met melk in aanraking kwamen houden, ze passen ook op de kolf van mijn moeder, handig dus. Ik weet alleen niet wat de kolf kost. Medela heeft een internetsite waar dat wel te vinden is. Heel veel succes ermee. Groetjes Miranda
 
Ik heb zelf de Avent handkolf gehad, werkt prima maar nu heb je ook van de medela een nieuwe handkolf die in 2 fases gaat, het werkt erg snel omdat het het zuigen van je kind nabootst. Deze kolf kost ook € ±55,- en is bij Prenatal te koop. Ik heb ook de mini electric gehad maar vond het geluid erg storend. Over 2e hands kopen dit wordt echt afgeraden door de instanties want als iemand een schimmel heeft gehad (spruw) dan valt dit niet echt goed uit te koken. Het is niet voor niets dat je als bij de thuiszorg een kolf huurt dat je dan de de set moet kopen. Je kunt de kolf bekijken op medela.nl
 
ook ik gebruik de electrische medela en vind het een prima ding
de herrie wen je aan
overigens is deze ook op batterijen te gebruiken dus als je wilt hoef je niet op zoek naar een stopcontact
komt bij dat de medela E79,- kost
ietsjes meer dan een handpomp van E55,-
ik was gillend gek geworden als ik die had gehad
je toeschietreflex wordt namelijk minder als je gaat kolven
(afstand van baby)
ik ben nu dus best wel ff bezig
en dan met de hand...
not for me!

maar misschien werkt het voor jou anders
succes met weer een nieuwe beslissing nemen
je blijft bezig in baby-land
grijns
 
Terug
Bovenaan