Welke Leeftijd Playmobil?

<p>Vanaf welke leeftijd kochten jullie Playmobil? Voor de feestdagen twijfel ik tussen de dierentuin van Playmobil (kleine stukjes zou ik nog even achterwege laten) of dieren van iets anders we hebben namelijk al veel Duplo, zowel figuren, diertjes als blokken... Het leek me een leuke afwisseling om het speelgoed boeiend te houden. Of zijn er echt teveel kleine stukjes in een Playmobil set? Er staat vanaf 4jr... Ze wordt bijna 3jr.</p>
 
Mijn dochters zijn 4 en 2 en spelen er allebei heel leuk mee! De jongste al vanaf 22 maanden ongeveer.
Ja, sommige stukjes zijn piepklein!! Maar als je kindje niks in de mond stopt kan dat prima. Mijn dochter doet dat echt nooit. Ze speelt vooral heel leuk met de poppetjes, boomhut, skateboardjes, fietsjes en diertjes. Echt de hele kleine dingetjes in elkaar klikken lukt natuurlijk nog niet, maar dat komt vanzelf wel. De oudste van 4 lukt dat zelfs ook nog niet altijd.

Maar playmobil is echt heel leuk spul, het prikkelt de fantasie en er zijn zoveel sets en onderdelen en het is echt super speelgoed, ook al voor een kind van 2 jaar!
Ik heb ook bergen duplo, maar de playmobil is momenteel veel interessanter voor mn beide kids, duplo is alweer voor 'baby's' ofzo haha.
 
En de playmobil staat bij ons boven in een bak. Verder staat er boven geen speelgoed, dus zodra ze boven spelen is dit heel gericht met de playmobil.

Ik zou het sowieso apart in een bak doen en aan tafel mee spelen ofzo, als het door je hele huis ligt wordt je echt niet blij met al die mini stukjes overal.
 
Ons jochie heeft t met z'n 2e verjaardag gekregen, zonder de mini stukjes. Speelt er veel mee, nu op z'n 3e verjaardag krijgt hij meer, dan ook met de kleine dingen erbij denk ik. Hij stopt ook niets in zijn mond, dat helpt idd.
T is trouwens ook super sterk, dat is ook heel handig!!
 
Dochter (2 jaar) speelt met playmobil bij opa en oma en is echt dikke hit. Dusja actie bij de Kruidvat vorige week met playmobil, inslaan dan maar.. Kleine dingen nog even op letten, maar ze steekt eigenlijk niks meer in haar mond dus ik denk dat dat wel goed komt. 
 
Terug
Bovenaan