Welke luieremmer?

Bij onze oudste gebruikten wij ook een luieremmer, maar na verloop van tijd gebruikten we hem niet meer, omdat het toch bleef stinken in de emmer. En de lucht er iedere keer bij het openmaken van de emmer uit kwam. Bij de jongste hebben we dat even gedaan. Maar al snel niet meer gebruikt. Ik gooi de luiers meteen buiten weg. na het verschonen mee naar beneden en even buiten weggooien. Poepluiers doe ik in een luierzakje (kun je o.a. bij kruidvat kopen). Hier zit een geurtje aan, zodat de vuilnisbak niet zo gaat stinken. En dat werkt ook 's avonds als een van de twee nog in hun slaap heeft gepoept. Dan leggen we die luier in een luierzakje op de overloop om de volgende ochtend mee naar buiten te nemen. Het werkt hier erg goed!
 
ik heb gewoon een simpele emmer met deksel en ik doe inderdaad de poepluiers even in een luierzakje ( die van de c1000 ruiken naar vanille, die van de super stinken!)
ik gooi de zak pas weg als hij vol is, wij hebben geen container maar een ondergrondse stort, ik zie me nog niet met iedere luier en mn pasje over straat om dat ding weg te gooien haha
groetjes miranda
 
Wij gebruiken een goede pedaalemmer van Brabantia. Daar kun je ook gewone vuilniszakken indoen. Als je de deksel goed dichtdukt over de rand met vuilsniszak heen, is alles luchtdicht verpakt.
Ik geloof, dat het een inhoud van 12 liter heeft. Dat is groot genoeg.

Groetjes, Marijon
 
ik gebruik helemaal geen luieremer, vond het idee om 24 uur per dag je poep op je slaapkamer te bewaren echt superranzig!! We nemen de luier mee naar beneden of op de overloop als ik snachts een vieze luier heb.Meestal poepen ze snachts niet bij mij.

Ik heb bij mijn 1e wel een luier gehad, maar die poeplucht krijg je ook niet uit de emmer.Die had ik toen bij de achterdeur buiten gezet en daar deed ik steeds de luiers in en als ik dan een keer achter in de tuin moest zijn dan leegde ik de emmer in de kliko.

kleine moeite, schone kamer!!
 
Hier wordt geen luieremmer gebruikt, ik vind het idee dat zo luier in die emmer blijft liggen niet echt fijn.
Wat wij doen, is dat we een rolletje met sanitairvuilniszakjes ( de kleinste maat) bij de commode hebben liggen en daar doen we de poepluiers in, knoppen het zakje dicht en gooien deze in de normale vuilnisbak.
Geen stank in de kinderkamer of in huis.
 
Terug
Bovenaan