welke luiers

Die bumblies zijn niet verkeerd ! Ik heb voor mijn peutertje luierbroekjes ( jaja, hij gaat op het potje ), en de meeste ( ook die van pampers ) zijn erg dik tussen de beentjes. De easy-walkers van Huggies zijn ook fijn, maar ja, meteen een heel stuk duurder !!
Wat betreft cremes, Daan heeft last gehad van een schimmelinfectie op zijn billetjes, en toen die over was, bleef er een heftige luieruitslag over. Ik kreeg bij de DA-drogist toen huidcreme van Louis Widmer. Een tube kost een euro of 8, maar het werkt geweldig ! Er zit iets in wat de huid vernieuwd of zo. Echt een aanrader als de gewone billencreme niet meer werkt !
 
hoi hoi

kaya heeft ook verschrikkelijke luier uitslag en in de tande periode helemaal
kan ook tegen geen anderen de pamer dus heb vanaf baby periode alleen die gebruikt nu is hij zogoed als zindelijk aleeen de nacht nog niet en soms tijdens het spelen op peuterschool vergeet hij nog wel eens dat hij plassen moet dus heb ik de broekjes van pamper
mijn dochter is nu 6 maanden en eigelijk durf ik geen andreen luier te proberen dan pamper bang dat zij ook die uitslag krijgd

bij kaya deedt ik trouwens rauw eigeel op zijn billen en dat werkte ook goed

moet zeggen dat kaya zijn huid altijd wel gevoellig is zodra ik nieuwe wasverzachter of waspoeder gebruik krijgt hij meteen bultjes

groetjes mariella
 
Hallo!
Drinkt je kindje genoeg? Een sterk plasje is agressief voor de billetjes.
Als het erg sterk ruikt en donkergeel is, dan drinkt hij/zij misschien wat weinig.

Vaak in de blote bibs laten lopen helpt ook. Is mischien niet altijd haalbaar, maar misschien voor het in bad gaan, in de badkamer?

Ik heb de ervaring dat Pampers broeierig zijn. Als ze nat worden worden ze wat 'papperig'. Voor mijn zoonje van 2.5 gebruik ik Etos. Die doen dat minder. Voor mijn dochter van 6 maanden heb ik dan weer van het kruitvat. Die worden ook wat papperig, maar die verschoon ik vaker. Voor haar zijn die van de Etos niet fijn, daar krijgt ze een hele prop tussen haar benen.

Persoonlijk ben ik niet zo voor dikke lagen zalf en poeder. Een dun laagje creme is meestal voldoende als er luieruitslag is. Ter voorkoming heb ik zelf nooit gedaan (alleen een beetje bij de anus, om makkerlijker schoon te maken).
Ik ben van mening dat je de huid de kans moet geven om te ademen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan