Welke maat heeft je kindje als het met 37 weken wordt geboren?

Weer even een praktisch vraagje van mijn kant.... Onze Frummel wordt uiterlijk met 37 weken geboren omdat ik wordt ingeleid. Nu heb ik wat kleertjes in mt 50 gekocht omdat  de artsen obv van de echo  niet meer dan zo'n 2500 tot max 2900 gram verwachten. Nu zien die kleertjes er alleen nog best groot uit en dat vind de verloskundige die hier thuis de controles doet ook. Nu willen wij uiteraard straks echt geweldig mooit foto's van onze Frummel maken maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel van die kleertjes waarin je kindje de eerste dagen echt 'hangt' omdat het te groot is. Opgerolde mouwtjes ed ok maar het moet er niet in verzuipen... Ik denk erover om bv 2 pakjes in 44 te kopen en al past het maar een week dan vinden we dat niet erg als het maar leuk staat en de foto's leuk worden.
Heeft iemand ervaring met kindjes met dit gewicht en wat is dan handig???

x ing

Hoi,
Ik zou zeker twee setjes maat 44 inslaan. Bij de Prenatal en V&D zijn die helemaal niet zo duur.
Mijn kindjes worden altijd wel op tijd geboren, maar zijn elke keer vrij klein (5 of net 6 pond) en die verzuipen echt in de meeste maat 50jes. Wat je ook kunt doen is setjes kopen van Imps&Elfs maat 50 en rompertjes maat 50 van Petit Bateau, die merken vallen namelijk echt heel klein.
Let er ook op dat kruippakjes vooral niet te breed vallen, want juist in die laatste weken in de buik komen de vetjes op de baby. Heb je dan van die brede pakjes dan lijkt het net alsof er bijna geen baby in zit.
Ivy

Hoi,
ik zou maatje 50/56 kopen en echt niet voor 44 gaan wat echt premature is.
het is heel moeilijk in te schatten en zelfs met de echo zitten ze er vaak nog wel eens naast en lengte dat weet je ook niet.

mijn dochters waren met voldragen zwangerschappen 2630 en 2830 en 48 cm en hadden maatje 50/56 in het begin.
mijn jongste daar in tegen is geboren met 35 weken en woog 2375 en had maatje 44 hij was voor de zwangerschaps duur nog redelijk aan de lengte zo een 45 cm.

succes!!
yvonne

Hoi

Ik zou toch WEL 2 setjes wat kleiner kopen hoor...Je kan het altijd weer verkopen. Mijn zoon werd geboren met 39 weken. Hij woog 3545 maar verzoop in maat 56. Heb ik mijn moeder en vriend nog naar de hema, villa happ e.d. moeten sturen om kleine maat 50 te scoren...is ook niet echt handig.
Succes ermee.

Liefs kirsten

Hoi
Mijn zoontje werd met 37 weken thuis geboren en was 48 cm en net 6 pond.
Hij droeg kleertjes maatje 50 en van sommige 50/56. En sommige waren echt  te groot ja. Andere weer een beetje.
Maar ik zou gewoon afwachten, je man kan altijd nog wat in maatje 44 kopen als je baby er is! Ik denk dat veel van maat 44 juist weer te klein is.

hoi,

of het uiteindelijk nodig blijkt of niet: ik snap je volledig dat je je kindje passende kleertjes aan wilt trekken na de bevalling en dan die superleuke of zo schattige eerste foto's te maken van Frummel!

Als de gyn tegen mij zei dat hij zo'n kleintje verwacht en het met 37 weken gehaald zal worden...zou ik het zekere voor het onzekere nemen en idd 2 pakjes maat 44 bij Prenatal of V&D halen... zijn niet duur en wel ontzettend leuk!!!!
Wel voor de zekerheid ook pakje 50/56 meenemen naar het zhuis natuurlijk, want stel dat ze ernaast zitten en Frummel is toch iets groter?!?!? Te wijd is niet leuk, maar helemaal niks ook niet natuurlijk

Rompers zou ik niet kleiner kopen...die vallen vaak net kleiner dan de kledingmaat is hier de ervaring EN die zitten toch onder de kleertjes... mocht het echt een vlag op een modderschip zijn zijn die snel zat een maatje kleiner gekocht natuurlijk!

Inge,

Ik ben ingeleid toen mijn dochter (nu 5) is geboren. Ze was toen 37 weken.
dit ivm hoge bloeddruk.
Ze woog 2490 gram, echt een klein poppetje. Maat 50 was nog te groot. Maar
hier groeide ze snel in!!!

Geniet ze nog even, en sterkte met de bevalling!

Eva34
(nu 8 weken zwanger)

Hoi. Mijn schoonzusje beviel van haar eerste met 39 w+6 dagen, en de kleine woog toen 2500 gram, maar kon ook niet in maatje 50. Haar man is toen volgens mij ook naar de prenatal gegaan voor maatje 44..
Als ik jou was, zou ik 2 setjes inslaan. Het kost idd niet zo gek veel...
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan