Welke maat heeft je kindje als het met 37 weken wordt geboren?

Hoi Inge,

Ik zou idd ook 2 setjes 44 aanschaffen. Onze oudste was 16 dagen te vroeg. Woog 2970 gr en was 47 cm groot. Die verzoop in maat 50. Dus heb ik 2 setjes 44 van de opa's en oma's gekregen. Die maat verkopen ze ook bij Prenatal (leuk, nijntje!), CenA en zelfs bij de Hema. Na 2 weken paste hij in maat 50. Onze dochter was 4 weken te vroeg, woog 3165 gram en was 48 cm groot. Zij kon wel gelijk in maat 50. Wel met omgeslagen mouwtjes en pijpjes.
Als je 2 setjes hebt kun je het kindje in ieder geval wat aandoen als het een kleintje blijkt te zijn. En indien nodig kun je dan altijd bij laten halen in dat maatje.

Groetjes, Cathy

hallo Inge,

ik bennet zo kieskeurig als dat jij dat bent. (volg je al vanaf het begin) ik zou in jou geval zeker maat 44 kopen. liever een of twee weken een passend, maar leuk pakje, dan weken in een veeeeel te groot pak.

ik kreeg gisteren een mail van het merk LIEF dat zij vanaf nu ook prematuurkleding verkopen. lekker stoer, eigenwijs en lief. ik denk dat je het merk wel kent. het is oa te koop bij de bijenkorf. ikzelf vind het helemaal geweldig vooral de kleuren.

persoonlijk vind ik dat de prematuurkleding bij de v&d en prenatal erg tuttig. pakjes met voetjes en beertjes. maar ja je moet er maar van houden.

succes met de laatste loodjes.

groetjes Natalie

maatje 44 is voor echte prematuurtjes en een baby met een zwangerschaps duur van 37 weken is echt niet zo prematuur.
en is maat 50 een hele goede maat,die echt niet meters te groot is.

maar goed de ene maat 50 of 56 is de ander niet net zoals dat geld voor volwassen maten.

yvonne

Terug
Bovenaan