Welke maat/merk luiers moet je kopen?

Ik weet niet echt meer welke maat luiers je nu moet kopen. Zag namelijk dat je ook voor newborn drie verschillende maten hebt. Bij het prenetal pakket krijg je van pampers een pak in maatje 1 maar zijn ze daar niet snel uit. Kan je beter dan maatje 2 kopen of is dat al snel te groot.

Ik heb een beetje de prijzen vergeleken en het sheeld vaak echt maar centen tussen huismerk en een bekende merken. Nu werk in de K.O.V en zie hoe slecht vaak goedkope luiers zijn. Heeft iemand een tip of aanrader van haar verloskundige. Denk dat ik zelf ook pampers wil gebruiken voor de newborn en als ze wat ouder zijn andere merken wil gaan uitproberen. Alle tips zijn welkom.

Mariska

Hoi Mariska,
Wij hebben  4 pakken newborn luiers van pampers gebruikt en daarna zijn wij overgestapt naar een maat groter van pampers. Ik koop nog steeds pampers omdat ik ze ideaal vind. Als ze in de aanbieding zijn koop ik altijd extra.
Groetjes,
Floor mv Veerle 28-05-2007

op de lange duur kosten pampers toch wel erg veel...zelf gebruik ik meestal AH huismerk luiers..net zo goed en toch iets goedkoper, die van kruitvat eigen merk zijn ook wel ok.

Ik ben een groot fan van Lidl-luiers, helaas zijn die pas vanaf maat 3. Pampers bevallen ook wel redelijk, maar ik heb het gevoel dat ik daar toch vaker ongelukjes mee heb. Etos luiers vond ik nogal stug en het voordeel van Kruidvat is dat ze vrij smal zijn.

Het lijkt misschien niet zoveel te schelen, tussen bijvoorbeeld Kruidvat en Pampers, maar in een pak Kruidvat luiers zitten wel meer luiers.

Groetjes,
Lotje

sinds de rupsflex zweer ik bij pampers, ik vind het echt de beste. Die van her Kruidvat hebben tegenwoordig ook flexibele zijkanten zag ik in de winkel, dus misschien moet ie die weer eens proberen.
Pampers zijn bijna altijd ergens in de aanbieding, dus dan gewoon goed inslaan. Ze hebben altijd wel ergens 3 halen 2 betalen oid.

groetjes, Ellen

Je moet ook heel erg naar je kindje kijken. Ik was van te voren niet zo van de pampers. Ik dacht, ik doe lekker kruidvat. Is dat wurm van mij, toch vreselijk allergisch voor kruidvat-luiers... en ook voor C-1000 blijkt bij de huidige creche...
En toen ontdekte ik dat de pampers met enige regelmaat ernstig in de aanbieding zijn. 3 pakken voor 20 euro bijvoorbeeld. Toen ze nog erg klein was, kocht ik dan 2 pakken in de huidige maat en voor de zekerheid vast eentje in een maatje groter. Maar nu heeft ze maat 4 en ze is 10 kilo, dus daar kan ze in tot ze zindelijk is. En nu met nr 2 onderweg, schaam ik me niet te zeggen dat ik meestal zo'n pak of 10 op voorraad heb. (En ik koop ze dus nooit duurder dan drie pakken voor 20 Euro.

En zoals iemand anders al zei: sinds de rupsflex wil ik uberhaupt nooit meer anders. Nou maar hopen dat puk2 niet allergisch is voor pampers, want dat kan dus ook, dat heeft ons neefje...

Dus vandaar: kijk ook even naar je kind.

Succes,

Marjoke

Hoi Meiden,
Ik gebruik voor onze kleine pampers...
Ik vind de rupsflex ideaal!!
Eerst begonnen met newborn... Nu alweer in de grotere maten...
Etos heeft nu ook nieuwe luiers met rupsflex,
een stuk voordeliger in prijs....
x
visje

Terug
Bovenaan