Welke maat??

Ik heb echt een hele gave winterjas gezien voor Jasper, maar ik weet niet zo goed welke maat ik moet bestellen voor hem. Hij wordt volgend jaar 6 februari 1 jaar. Heb gelezen dat ze dan in maatje 80 zouden moeten zitten. Maar ja dan is de winter natuurlijk nog niet afgelopen. Maar als ik 86 bestel zou dat dan te groot zijn??

Hij is nu dus 5 maanden en heeft maat 68.

Ik zou maat 86 bestellen. Als een jas te groot is, is het niet zo erg. Lekker makkelijk met dikke truien enz... Vraag het anders op het zomerforum. Die kindjes zijn nu ongeveer 1 jaar oud.

Groetjes Ilona

tja het is mijn ervaring dat dingen zo ver vooruit komen uitdraait op een teleurstelling. Ze kunnen ook ineens even stil staan met groeien om vervolgens een kledingmaat over te springen. Onze oudste heeft bijv maat 68 3 week aangehad en was er toen ineens te groot voor.

Heb even op de groeilijst van mijn andere forum gekeken en de gemiddelde (!) maat van de jongens rond 1 jaar was daar maat 80.

tja,ik zou t niet durven zeggen.ik kan het bij boas absoluut niet inschatten.hij werd geboren met maatje 50 en nu met 5,5 maand kan hij al 74 aan.bovendien verschillen de maten onderling ook nogal.ik had bij de bevalling een winterjasje maat 56 gekocht en die is nu nog te groot.
misschien hebben moeders met oudere kinderen een idee?
groetjes kari

Ik zou ook maar 86 nemen.
Lars had toen hij net geboren was maat 56 maar een jas maat 62 paste hem prima.
Lekker toch als hij een beetje groot is.

groeten
Rachel

Terug
Bovenaan