Welke matras aanschaffen?

Ik heb wel een aerosleep. Ik heb idd de bezwaren van consumentenbond enzo gelezen maar ik vind het zelf wel een prettig matras. Die honinggraat structuur op de hoes vind ik lekker luchtig en het is een stevig matras. Mijn zoon heeft er altijd goed op gelezen. Maar het is idd wel een duur matras en niet perse noodzakelijk...

@Roosan, het is ons niet te duur om aan te schaffen hoor, op voorwaarde dat het een meerwaarde biedt. Gezien blijkt dat er eigenlijk amper meerwaarde is, opteer ik idd liever voor een "gewone" matras. Die gewone komt nog altijd neer op €120, dus is ook niet goedkoop :D. Tenzij we voor Ikea gaan natuurlijk

Nee maar in vergelijking met matras van Ikea is het een stuk duurder. Zeker ook omdat je van aerosleep ook alleen de speciale hoeslakens erop kunt doen, die ook een stuk duurder zijn. En aangezien de meerwaarde niet echt aangetoond is, zou ik je nu ook een gewone aanraden! 

Hoi
Wij hebben ook een matrasje van ikea €90,- was die ongeveer geloof ik!!! Indd beste getest door consumentebond. Daar overheen wel het aerosleep matje en uiteraard de hoeslaken! Dat is wat je nodig heb, voor de rest kan je elk willekeurig matas kopen!!! Succes

Wij hebben een matrasje op maat laten maken, omdat het anders niet in z'n babybedje paste (familiestuk van +/- 5p jaar oud). Dit was van traagschuim en temperatuurregulerend. We waren er iets van 100 euro voor kwijt en ik vond het een fijn ding. 
Nu ligt hij in een normaal ledikant met het ikea matrasje van 40 euro, ook een prima matrasje! 

Hier ook n IKEA matrasje. Wij hebben gekozen voor een ietsje duurder matrasje. De skonast van 70€. Fijn matrasje en onze kleine slaapt als een engeltje erop. 

De aerosleep komt helemaal niet slecht naar voren bij de Consumentenbond test. Het zijn daar een van de best geteste matrasjes die je hebt.
Scoren op alle vlakken goed en volgens mij komt het totaal cijfer boven de 8. Ze hebben het dan alleen niet over de topper.
Ikea is inderdaad ook goed getest omdat ze ook op prijs 'testen' en dan komt deze nog een stukje beter naar voren.

Zelf wel fan van de aerosleep. Heb de topper zelf getest door er met hoofd naar beneden op te liggen en je kunt gewoon doorademen.
Als ze naar buik draaien en toch half met mond of neus op het matras liggen dan is door ademen gewoon mogelijk.

Nee ik werk niet bij aerosleep haha maar wilde toch ook wel even laten weten dat dit hartstikke goede matrasjes en toppers zijn.
Je kunt ook een losse topper kopen met een Ikea matrasje. Dan ben je totaal €100,- kwijt.
Wij hebben toen ze een paar maanden was nog een 2e topper aangeschaft ivm spugen etc. Nooit spijt van gehad.

Hmm ik had het nochtans anders gelezen hoor... door de aanwezige ventilatie kan het kindje meer zijn warmte verliezen. Ook de combinatie met de Angelcare blijkt niet ideaal.
Ik denk dat ik idd zal opteren voor een "gewone" matras, zonder aerosleep topping want dan zit je alweer met die hoeslakens... Jammer dat je bij zo'n vragen nooit echt deftig antwoord krijgt bij de winkel, ze pushen voor het meest dure. 

Terug
Bovenaan