Welke moederfiets?

Hallo allemaal,

Ik wil jullie even bedamken voor alle reacties die ik kreeg op mijn vraag over het kinderdagverblijf. Mijn man en ik zijn er nog niet helemaal uit, maar jullie reacties hebben zeker geholpen.
Misschien kunnen jullie me ook helpen met het volgende:
Over een paar maandjes mag mijn dochter eindelijk mee op de fiets. Ik heb er nu al zin in. Maar ik moet eerst aan een andere fiets want die van mij is echt versleten. Nu had ik begrepen dat er speciale fietsen zijn om je kind op mee te nemen. Ik wou graag weten of jullie er ervaring mee hebben en waarom jullie voor een bepaald merk gekozen hebben. Ik zag namelijk dat Batavus, Gazelle en Sparta deze fietsen maken. En zijn deze fietsen nog handig als je geen kind meer mee neemt op de fiets. Ik vind het een behoorlijke investering en wil er ook wel lang plezier van hebben. Is het dus niet beter om een gewone fiets te kopen?

Ben benieuwd naar jullie reacties,
Groetjes Nathalie
 
Hallo Nathalie en Helen,

Sinds enige tijd fiets ik op de mama-fiets van sparta; de Amazone.
Het heeft een soort opoe-fiets gevoel, maar dan wel met 7 versnellingen. Sinds een paar weken kan ik ook met mijn zoontje op de fiets. Het op- en afstappen gaat aardig goed, maar kom wel af en toe met mijn buik tegen het fietsstoeltje (heb mt. 36). Dit is nog onwennigheid. De aankoop was op een goed moment; rond de jaarwisseling, dus model 2004 gekocht tegen enige korting.
De voordelen: 1) stabiliteit van het stuur, je kan het stuur loslaten en deze blijft recht staan (werkt met een veer) zodat je kindje in het stoeltje kan blijven zitten zonder dat je angst hebt dat hij een zwiepert maakt. 2) brommerstandaard waardoor de fiets rechtop los kan staan. 3) meerdere versnellingen waardoor tunneltjes en heuveltjes ook makkelijker te nemen zijn 4) het frame is erg stevig
De nadelen: 1) kost nogal wat 2) ...??? geen idee

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar bij de Begin 2005-moeders staat een hele discussie over dit onderwerp. Misschien staat daar het e.e.a. waar je wat aan hebt.

Succes met kiezen!

Gea
 
Hoi

Ik fiets sinds kort op de moederfiets van de Wehkamp. Ik vind het een erg fijne fiets en hij is veel goedkoper dan al die bekende merken. Op en afstappen gaat prima, ik heb maat 40 dus ben  niet echt slank. Het stuur zwiept niet om en er zitten 3 versnellingen op wat me voldoende lijkt in Nederland. Een moederfiets is een stuk praktischer dan een gewone fiets!!! Sommige vinden dat onzin maar ik zweer erbij.

Veel succes!
 
Ik heb sinds kort de Sparta Amazone 2005 met 7 versnellingen en ik vind hem echt heerlijk! Geen spijt dat ik er zoveel voor heb betaald.
Het fietst heel stabiel en je kunt hem ook echt neerzetten met je kindje erop, zonder dat ie meteen omvalt. Ik vind het echt een goede, stevige en veilige fiets.

Dus als je het mij vraagt....
 
Hallo,

Wij hebben van het weekend de Sparta amazone trendy  2005 gekocht. Een flink bedrag ong 1100 euro, maar dan heb je ook wat. Ik heb de trendy groene kleur, alle kinderzitjes,buggydrager en windscherm, 2 afklikbare tassen, waarvan 1 rugtas, en een mandje voorop.
Daar ik geen auto heb vind ik het een goede investering. En als ik starks geen kinderen meer op de fiets mee neem (dat duurt trouwens wel even schat zo'n   5 jaar) dan kan je een gewoon stuur kopen en het zadel iets naar voren laten zetten. Of evt op marktplaats verkopen. Ik zie wel voorlopig fiets ik heel prettig!!!!!

Gr helen
 
Hallo moeders,

Ik heb ook net een nieuwe fiets ik heb de gazelle solide, prima echte moederfiets ik zit ook niet met de buik tegen het zitje , de instap is laag en breed stuur.
Verder een langere bagagedrager voor de buggy aan te hangen.
Als ik later het stuur zat ben kan ik er een normaal stuur op laten zetten.
Hoop dat je hier wat aan   hebt.
Groetjes Patricia
 
Terug
Bovenaan