welke opvolgmelk

Over 5 weken wil ik de bv af gaan bouwen naar kv. M'n kindje is dan 6 mnd. Ik koop altijd het liefst 'het beste' voor m'n kleintje. Ik weet ook wel dat je kindje niet slechter word van goedkope luiers, maar ik gebruik (Desnoods voor m'n eigen gemoedsrust) Pampers.
Zo denk ik ook dat Nutrilon het beste zou zijn (waarom? GEEN IDEEEEEE). Nu vind hij het lekker (af en toe als het zo uitkomt).
Maar ik kijk in de winkel en het scheelt 3 euro per pak met bijvoorbeeld Similac. En misschien nog wel meer met bijv Kruidvat melk ofzo (bestaat dat?).
Die Pampers heb ik uitgeprobeerd (ook andere merken dus) en ik vind het ook de beste, maar ik kan moeilijk 5 verschillende merken melk uitproberen (arm kind).
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken voeding. Bijvoorbeeld houdbaarheid/ smaak (verschilt natuurlijk per kind)/ ingredienten (voedingswaarden ofzo)/ oplosbaarheid in water/ gebruik met pap/ schuimen  enz enz.
Het gaat niet om verschillen met omneo en pepti enzo, want mijn kleine  heeft geen moeilijkheden die daarmee opgelost moeten worden ofzo.
Bedankt alvast voor  jullie bevindingen.
Liefs Phira  

Hoi,

Ik gebruik Nutrilon en dat bevalt prima..
Kay kreeg dit ook in het ziekenhuis en ben daarom ermee door gegaan. Ik vind het wel erg duur en ja,.. ben ook een pamper gebruiker dus dan weet je t wel..

Ik denk dat bijna alle melkpoeders wel een beetje op hetzelfde neerkomen en alle kindjes worden er groot van!
Ik weet alleen van kennissen dat Friso érg schuimt, maar dit is geen reden vind ik om daarom er niet voor te kiezen.

Kies gewoon dat waarbij je gevoel goed is..

Esmé mv Kay

Wij gebruiken ook nutrilon... weet niet eens waarom we daar toen mee begonnen zijn.
Merel krijgt al vanaf dag 1 flesvoeding en je moet dan gewoon een keuze maken.
Het bevalt me uitstekend, Merel heeft nooit ergens last van gehad.

Maargoed als je friso gebruikt of misschien huismerk van de kruidvat kan dat ook goed gaan natuurlijk!

Ga op je eigen gevoel af zou ik zeggen..

Ja, hier nog zo'n pampermoeder hihi!

Ik geef ook nutrilon en ga binnenkort ook over op de opvolg, weer van nutrilon. Marit doet het er super op. Ik geef nutrilon forte (voor hongerige baby's) voordat ze savonds gaat slapen, die schuimt meer dan de standaard. Ik hoorde van een vriendin van mij dat de nutrilon standaard opvolgmelk ook meer schuimt dan de nutrilon standaard 1, maar lost wel goed op. Ik blijf nutrilon forte savonds geven, daar slaapt ze beter op dan nutrix door haar flesje te doen.

groetjes Monique

Nou ik ben toch niet de enige niet Pamper-mama!!!
Ik gebruik C-1000 luiers, helemaal prima, zijn ook niet de goedkoopste maar ik vind ze fijn + doe daar al mijn boodschappen dus wel zo handig.
Linde krijgt Friso voeding, heel bewust voor gekozen. Onze oudste heeft Nutrilon gehad nooit naar een ander merk gekeken toen.
Nu dus wel en het scheelt zo veel, wij hebben voor een middenweg gekozen, niet de duurste en ook niet de goedkoopste. En ook dit keer gekeken naar wat er in de supermarkt te krijgen was, Nutrilon en Friso dus.....
Linde heeft Friso comfort = uiteindelijk net zo duur als Nutrilon, maar dat maakt me niet uit ze doet het prima met deze voeding.
Wil wel normale Friso als opvolgmelk gaan proberen.
groetjes Danielle.

oh, ja Friso schuimt inderdaad maar dat blijft gewoon achter in de fles.
                 en c-1000 luiers zijn mooi wit-alleen een gekleurd randje bovenaan, vind ik        
                 gewoon mooi, mijn wc papier en keukenrol moeten ook helemaal wit zijn.
                 Ik weet het idioot hé, maar wat doe je eraan???? niks!!!!!!!

Hee hallo.
Ik ben een trouwe Friso-gebruiker. En ik kan beamen dat het behoorlijk kan schuimen. Maar dan zet je je arm ook wel in de turbo-schud-stand... Als je met een (gebaks)vorkje de poeder door het water roert, en daarna even ligt schud, komt er bijna geen schuim op. Ik ben heel tevreden over Friso. Bij de C1000 is het (maar) €6,75 per pak en dat scheelt per supermarkt behorlijk soms.
Verder qua luiers ben ik fan van kruidvat. Waarom we daar ooit mee begonnen zijn weet ik zo niet meer, maar mijn zus gebruikt ze ook voor haar kinderen en zei ooit dat ze er heel tevreden over was. Vandaar misschien. Tygo heeft nog nooirt "gelekt" ook niet 's nachts. Ze zijn ook niet zo mega-dik.
Maar pampers is ook super hoor. Als die in de aanbieding zijn koop ik ze ook en ben ook zeer tevreden over deze. (Ben een behoorlijke koopjesjager haha)
Groetjes happyM.

Even een extra vraagje bij deze topic.

Wie heeft er ervaring met de Kruidvat voeding? Ik stond er gisteren naar te kijken het het scheelt dus bijna 4 euro met de Nutrilon. er zit wel 100 gram minder in volgens mij. Nu gaat het mij voornamelijk om goed en niet om goedkoop als het om de voeding   voor de kinderen gaat, maar toch zou ik wel eens ervaringen willen lezen van mensen die de Kruidvat voeding gebruiken.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan