Welke pap?

Goedemorgen,

Gister bij het CB geweest en die raadde mij aan om sochtends te gaan starten met pap. Eerst melkfles klaarmaken dan beetje melk in een kommetje, pap erin en geven met de lepel. Daarna de fles verder drinken. Nu is mijn vraag, welke pap gebruiken jullie daarvoor? Ben het daar vergeten te vragen. Op internet zie ik bijv. van Olvarit of van Nestlé. Dochter is 7 maanden oud nu!
Alvast bedankt :)

Ik kocht vaak eigen merk van de ah. Ik keek uiteraard wel altijd naar de leeftijd. Volgens mij maakt het niet heel veel uit of je een merk neemt of eigen merk.

Ik let op toegevoegde suiker, want bij sommige zit dat er toch in.
Consumentenbond heeft er een vergelijkend onderzoek naar gedaan. Vooral letten op dar je de granen heel geleidelijk opbouwt.
Wij zijn begonnen met 2x pw rijstebloem pap. Niet vaker door arseen in rijst.

https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/test-pap-voor-kinderen

Mijn dochter weigerde de fles overdag toen ze 6 mnd was en daarom zijn wij pap gaan maken. Wij geven haar fijne granen pap van Olvarit en nu met 9 mnd nog steeds 1 keer pd een bordje pap. Ze vindt het heerlijk!

Oh dat deed ik toen niet hoor. Gewoon lekker met de lunch mee eten, wat stukjes brood met boter zonder korst heel klein, om mee te beginnen. Ontbijt deed ik pas toen ze weer meer honger kreeg rond 10 maanden. Eerst lunch en avondeten. Pap at ze ook alleen als wij dat ook aten. Vanaf 10 maanden dus en havermoutpap.
Rijstebloem zou ik zeker overslaan. Lege calorieen, terwijl ze juist voedingsstoffen nodig hebben. Een kindje van 7 maanden kan best met granenpap beginnen. Gewoon rustig opvoeren. Als je echt pap wilt geven dus. Dat is geen noodzaak. 

Het vreemde vind ik ook dat mijn kleine meid al heel goed eet. Het schema is nu :
Ontbijt 180 fles
Tussendoor fruit potje 200 gr
Lunch 1 boterham zonder korstjes met pindakaas
15.00 180 fles
Avondeten groente potje 200 gr
En met slapen nog een fles van 180.
Soms tussendoor overdag nog een koekje van de kleine keuken/knijp fruitje. Ze eet alles op vind het super lekker dus echt een vreetmonstertje. Super fijn!
Het advies van CB was gister : Ja uiteindelijk moet ze naar 3 hoofd maaltijden dus begin je nu met sochtends pap aan te bieden. Had nog niet eerder in mijn omgeving gehoord dat je dan al zo vroeg (7 maand) met pap begint. Ik dacht straks rond de 1 jaar dat ze dan een broodje krijgt sochtends en dan pap overslaat?

Terug
Bovenaan