Welke pap?

Oh kijk ze eet al brood, dan kan granenpap zeker. 
Je kan fruit in stukjes gaan aanbieden. In de potjes zijn de vezels kapot gepureerd en vezelrijke voeding vult langer. Avondeten kan ook langzaam wat groffer of in veilige stukjes. 
Als ze hongerig lijkt kun je gerust ook met jullie ontbijt mee laten eten hoor. Elk kindje is daar op zijn eigen tijd aan toe. Bij ons was dat 10 maanden en volgens mij is dat een beetje de gebruikelijke tijd. Maar je hebt altijd kindjes die vroeg of juist later eraan toe zijn. 
Mijn dochter at dan weer al vroeg 2 lunchboterhammen met soms nog wat groenten of fruit erbij. Rond 11 maanden al. En toen had ze in de loop van de middag ook echt een vullend tussendoortje nodig ipv een koekje of crackertje. Geen probleem om je kindje hierin te volgen. 
Als ze nu geen honger heeft dan gaat het gewoon goed. Er is niks raars aan je voedingsschema denk ik. En ontbijt hoeft niet perse pap te zijn. Ik ben zelf een groot voorstander van mee eten met de volwassenen en dus dat aanbieden. Pap wordt hier alleen gegeten als wij het eten. 

Super, dankjewel voor je reactie Lewis!
Met welk fruit kan ik het beste beginnen? Natuurlijk banaan dat is makkelijk voor haar weg te krijgen maar verder? Kiwi/Peer? Denk dat een stukje appel bijvoorbeeld nog teveel gevraagd is. En zoals je zegt met ons ontbijt mee laten eten als ze hongerig lijkt, zal je dan na haar fles bijvoorbeeld nog een stukje brood aanbieden? Ze lijkt me niet erg hongerig maar het is een goeie eter dus wie weet lust ze nog wel meer.

Zachte fruitsoorten ja. Mango die goed rijp is of watermeloen deed het ook goed hier. Bosbesjes door de helft gesneden. Zachte peer, banaan, kiwi. 
Appel at die van mij pas na haar eerste verjaardag en dan een hele afhappen. Verder geraspt door de havermout of een incidentele pannekoek die ze niet lust ? appelmoes 100% gaf ik nog wel eens als toetje als het eten echt niet ging. 
Nog ietsje later toen het kauwen al beter ging gaf ik ook wel stukjes mandarijn, klein gesneden. Druiven in vieren over de lengte. Tomaatjes hetzelfde gesneden en reepjes zoals je pink van komkommer en paprika. Die laatste doet ze nu met 21 mnd nog steeds niet meer dan sabbelen mee, is haar smaak gewoon niet. Maar we blijven aanbieden als wij het ook eten. 

Je kan altijd eens kijken wat er gebeurt als je haar wat van jouw ontbijt geeft. Het is op deze leeftijd geen noodzaak. Maar als ze er trek in heeft en dan niet ineens haar hele lunch laat staan oid dan kan het ook geen kwaad. Goede groei, plasluiers en poepen, en een goed humeur is belangrijker dan alle regeltjes en richtlijnen denk ik dan ?
Oh als je echt stukjes gaat geven, neem er lekker de tijd voor hoor. Het kan best dat ze dan eerst alleen maar speelt of het heel even in haar mondje doet en weer uitspuugt. Gewoon een paar oefenstukjes is dan prima. En kauwen en slikken moeten ze ook leren. Maar dat weet je vast al van de stukjes brood.

Nee CB was juist heel tevreden en gaf complimenten hoe het juist ging. Maar ze vertelde dat ze uiteindelijk naar 3 hoofd maaltijden moeten en dan dus ook een ontbijt ipv fles

Ik heb gewoon de pap van de AH, die zijn er voor verschillende leeftijden! Met die van 6+ maanden kan je makkelijk een papfles maken, daar zijn wij mee begonnen. Daarna naar de 8+ en nu de 12+. Nu krijgt ze al een hele tijd elke ochtend een bord pap en dat gaat er goed in ?

Terug
Bovenaan