welke speen moet ik gebruiken??

A

Anoniem

Guest
ik geef mijn zoontje al een hele poos nutrix in de laatste fles,maar hij is de laatste tijd erg vroeg wakker en ik wil hem nu pap gaan geven voor de nacht,nou heb ik pap gekocht van bambix en ik heb een difrax fles en met de medium speen komt er niks uit en de large gaat het te snel en nou hoorde ik van iemand dat je een avent speen moet gebruiken en toevallig had ik nog een fles staan van avent maar ook daar komt niks uit.Iemand enig idee wat voor speen ik wel moet hebben??

groetjes bianca

Hoi Bianca,

Ik had dat moeite ook, ik heb een dochter van bijna 3 maanden.
En omdat ze spuugt moest ik van de CB een soort pap die NUTRITON heet gebruiken,
ten slotte het zelfde is het ook bij mijn dochter gebeurt, zij   heeft een fles van Avent en wat ik deed was met een schone schaar heel klein beetje knippen.Ik kon ook geen oplossing vinden dan dit..Ik hoop dat het je lukt.
veel succes
moeder van Esila..

Hi,

Ik heb het zelfde gehad met Tom. Wij hebben ook allerlei spenen uitgeprobeerd.
Nu gebruiken we een papspeen van difrax, met een large gat.

Maar in het begin, toen tom dus nog echt een babietje was.. kon ik zelf geen goede speen vinden. Ik heb toen zelf het gaatje van een medium speen heel iets groter geknipt en toen ging het wel goed.

Misschien dat je dit ook een optie vind.. ?

Groetjes Nens
Tom 27-02-2007

Hoi,

Je kunt het beter zo vroeg mogelijk in een tuitbeker zonder anti-lek (kun je er meestal uithalen) zeker bij die dikke dranken, zo leren ze om zelf gedoseerd een slokje te nemen,, en maak het drinken uit een glas aanleren veel makkelijker!

Gr MJ

Hoi,

Je hebt speciaal voor de pap een 3 standen speen. Je zet het stand 1 richting zijn neusje en als hij er niets meer uit krijgt draai je m verder naar nummer 2 en daarna heb je 3 natuurlijk nog.
Ik vind het ideaal werken. Een speen kapot knippen raad ik je ten zeerste af, aangezien je dan de siliconen kapot maakt en hij dat binnen kan krijgen. Niet voor niets dat zel altijd waarschuwen dat als de speen kapot is, je m gelijk weg moet gooien!
Succes ermee.

Liefs Reneke

hallo reneke.
Ik heb een 3 standen speen gekocht van difrax maar hoe ik hem ook draai er komt niks uit!!dit is al de zoveelste speen die we geprobeerd hebben maar het lukt gewoon niet met de pap!!

groetjes bianca

Ik heb ook al ruzie gehad met zo’n drie standen speen van Difrax!

Wat bleek nou? Ik zag 2 gaatjes in de speen ipv een streepje, oftewel die moest je nog even “openrollen”….

Zodra je de speen even stevig tussen duim en wijsvinger rolde verscheen er een spleetje tussen de twee gaatjes. Komt dit een beetje duidelijk over???? Haha!!

Maar ik had ze in eerste instantie ook vervloekt hoor! En ja ook ik kan inmiddels een eigen spenenwinkel beginnen.. Toch kwam ik telkens weer op Difrax uit, zeker toen bleek dat het met een kleine handeling gewoon opgelost was. Het is net of het niet goed in de speen gestanst is ofzo! We gebruiken nu voor de pap (inmiddels 5 schep Bambix per 180cc) nog steeds de drie standen speen op stand 3 en hij raakt echt zelden verstopt. Trouwens als je op de webshop van Difrax kijkt er is sinds kort een drie standen ring op de markt die het schakelen tussen de verschillende standen vergemakkelijkt. (Hij is nog bijna niet in de winkel te vinden vandaar dat ik naar de webshop verwijs) Zou al in april uitkomen, is oktober geworden en wij zijn bijna van de fles af….haha

Hoop dat je er wat mee opschiet, veel succes iig!!

Groetjes Saskia

hey saskia ik ga daar zo gelijk even naar kijken,ik hoop dat het daaraan ligt,ik laat je morgen nog wel even weten of het gelukt is,in elk geval bedankt voor je advies!!

groetjes bianca

Terug
Bovenaan