welke speen moet ik gebruiken??

Hi Bianca,

Ik ben even benieuwd of het bij jouw spenen ook zo was...
Is het opgelost nu?

Groetjes Saskia

hey saskia ja het was idd wat je zei,er zaten nog 2 gaatjes in en idd even rollen en toen kwam er een gleufje,dus ik denk eindelijk probleem opgelost.sávonds pap gemaakt,3 standen speen op de fles en grrrrr komt er nog niks uit,ik begrijp er niks van hoor!!!!als ik er zelf een slok uit neem druk ik mijn tanden tegen de speen en dat doet hij het wel,maar als je er gewoon aan zuigt zeg maar komt er niks uit!!!!!
begrijp jij het??

groetjes bianca

oh ja en ik gebruik bambix zo'n avondpapje,dan moet je 160 cc en 7  eetlepels bambix(ongeveer 50 gram)misschien is dat het probleem dat het te dik word??welke bambix gebruik jij?want ik las dat jij 180 cc deed met 5 scehppen??en dan 5 scheppen eetlepels????

groetjes

Hi Bianca,

Nou obstakel 1 overwonnen!
Nu de rest nog haha!
Ik gebruik eigenlijk zelden van die avondpap achtige dingetjes dus ik weet niet precies de verhoudingen..
Even domme vraag; je doet wel de drie streepjes onder het neusje toch?

Normaal gebruik ik gewoon opvolgmelk met bambix groeiontbijt vanaf 8 mnd, daar heb ik een gewoon voedingsschepje in en daar doe ik maximaal 5 afgestreken schepjes van in de fles. Bij 6 trekt ie het niet meer..Soms zit er wel eens een klontje of een paar vezeltjes voor het gaatje en dan knijp ik dat even naar buiten, als het ware maar das ook alles. Oh ja ik schud altijd wel een   of twee keer de fles om ongeveer halverwege!
Ga niet helemaal uit van je eigen zuigkracht want die kleintjes zijn sterker dan wij ben ik bang.
Ik heb nu wel van die lepeltjespap daar staan 2 maten op; 1 voor een bordje pap 50 gram toevoegen en voor een fles 37.5 gram pap toevoegen. Die is niet verstopt geraakt, maar misschien wordt dat avondpapje dikker??   Anders zou je daar Nutricia eens voor kunnen bellen misschien? Misschien hebben zij nog tips?

Succes en laat even weten hoe het afloopt als je wilt!

Groetjes Saskia

dus dan moet ik even bambix groeiontbijt halen en die kan ik ook geven als laatste fles voor de nacht?dan doe ik 180 cc water en 5 schepjes bambix met zo'n schepje wat in de nutrilon zit?klopt dit??
maar je zei dat de bambix vanaf 8 maand is maar mijn zoontje is 6 en halve maand!!

groetjes

Goeiemorgen Bianca,

Geen nood! Haha, je  hebt de groeiontbijt variant ook vanaf 6 maand!
Ik doe met de Bambix exact hetzelfde als ik met de rijstebloem deed; gewoon een normale fles melk maken en extra rijstebloem toevoegen om het wat zwaarder te maken vanaf een maand of 5-6. Daarna deed ik rijstebloem en Bambix gemengd  om mijn rijstebloem op te maken....Toen de rijstebloem op was deed ik alleen Bambix en dan een schepje of 4 en daar deed hij het prima een hele nacht op  (ongeveer dezelfde hoeveelheid die ik ook deed met de rijstebloem) Nu zitten we op 5 schep (Hij is nu  11 mnd ruim) dat is bij ons echt de max. om het nog in fles te doen anders wordt het te dik en moet het middels de lepel.. Hoe dat bij jou wurmpje werkt, qua hoeveelheid,  moet je natuurlijk even uitproberen ik kan je hooguit vertellen wat hier goed gewerkt heeft  

Veel succes! groetjes Saskia

Oh nog even dit; die Bambix groeiontbijt zit géén opvolgmelk in! Dus je moet gewoon je normale fles melk in de normale hoeveelheid  maken met je eigen opvolgmelk, daar doe je dan de Bambix bij in.
Net als dat je vroeger je Brinta pap in je melk deed

Groetjes Saskia

ik deed eerder altijd 180 cc water 6 scheppen nutrilon en 5 schepjes nutrix en dan kan ik dus nu 180 cc water 6 scheppen nutrilon en 5 schepjes bambix groeiontbijt?en allemaal met het schepje van de nutrilon??

groetjes

Terug
Bovenaan