Welke tabletten!

<p>Welke tabletten moet ik slikken? Ik zal over een paar weken stoppen met anticonceptie en wil op tijd beginnen met het slikken van vitamine. Ik las 4 weken van te voren. </p><p>Maar welke moet ik kiezen? Enkel foliumzuur? Maar dan moet daarnaast toch visolie en ijzer en vitamine d? Of is dat niet nodig? Of een multi vitamine?</p><p>gravitamon ? Davitamon? </p><p>Ik wil gewoon de beste, maakt me niet uit hoeveel het kost! Tips? </p>
 
Hi, 
Voor de zwangerschap kan je alleen met foliumzuur beginnen (kies wel goede betrouwbare merken, want alle vitaminen zijn synthetisch en de kwaliteit daarvan kan enorm verschillen) en zodra je zwanger bent multi voor zwangere (sws eerste 12 weken).
Ik ben gestopt met alle vitaminen met 12 weken, maar ik eet erg goed en gebalanceerd. Het kost veel tijd, planning en veel duurder, maar het werkt het beste voor mij. Hiermee ben ik nog begonnen voordat ik zwanger werd. Recent ook mijn bloed laten controleren en geen tekort aan vitamines ?
veel succes! 
 
ik heb ook enkel foliumzuur genomen. Als je een goed  voedingspatroon hebt en even googled wat je best eet en niet eet tijdens je zwangerschap dan zit je goed
 
In de meeste foliumzuur tabletten zit ook D, en ijzer. Geen idee welke beste is, vrijwel alle 'zwanger zijn' of 'zwanger worden' tabletten bevatten in ieder geval genoeg foliumzuur. Maar ik denk dat je moeilijk een ervaringsonderzoek hier op kunt doen. Ik heb verschillende soorten gebruikt, en merkte zelf in ieder geval niet bewust een verschil. Wellicht bij een verloskundige vragen? Die houden zich ook bezig met zwanger worden (kwam ik pas achter toen ik zwanger was, en naar een verloskundige ging zoeken).
 
Hoi daantjebanaantje, ik heb eerder gelezen wat jullie is overkomen.  Verschrikkelijk. Maar ik zou vooral in jullie geval alle vragen bij de vk leggen. Ik neem aan dat zij het echt het beste weten!
 
Terug
Bovenaan