Welke test???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Eindelijk is het dan bijna zover...ik mag gaan testen!!!

Wat is nu de betrouwbaarste/goedkoopste/duidelijkste test???

Vanaf wanneer kun je eigenlijk het beste testen???

Ik weet dat de meesten positief testen vanaf de eerste dag dat de menstruatie wegblijft.
Nu is bij mij het geval dat ik later dan gebruikelijk met de pil ben begonnen (ik kwam er namelijk pas veel later achter dat ik weer moest beginnen).
Moet ik nu echt wachten op de dag dat ik (hopelijk niet) ongesteld moet worden of zou ik het ook al eerder kunnen doen?

Groetjes mama?!

Hey,

Ik heb 2x een test gehad van het kruidvat zelf en beide keren was die negatief, maar ik vertrouwde het niet en ben naar de apotheek gegaan en die gaf meteen "pats boem" aan dat ik zwanger was. En toevallig had mijn schoonzus ook zo'n slechte ervaring met de kruidvat-test. Dus die zou ik je afraden.
Van horen zeggen is die van clearblue heel betrouwbaar en makkelijk in gebruik...

Succes ermee en hopelijk test je positief!

Hallo,

Ik heb destijds (alweer 37 weken!!! geleden) een predictortest gekocht en die gaf ook meteen aan dat ik zwanger was.
Ze zijn wel wat duurder dat de huismerken, maar als je daar een paar testen van moet doen ben je uiteindelijk nog duurder uit.

Ik ben nu 41 weken, dus de test heb ik gedaan toen ik nog maar net over tijd was....
(en nu zit ik te wachten, en te wachten, en te wachten........)

Groetjes en succes!!!

Marga

Volgens mij maakt het allemaal niets uit. Het is allemaal hetzelfde principe.
Een merktest kost al snel 12 tot 14 euro volgend mij. Een huismerktest een euro of 8.
Ik heb zelf testen gekocht bij www.sensitest.nl voor ongeveer een euro per stuk.
Het zijn kleine staafjes maar deze zijn net zo betrouwbaar als die merken in de winkel.

Nou moet ik eerlijk bekennen dat bij mijn eerste zwangerschap (wat ik niet kon geloven) ik twee of drie van die staafjes gebruikt had en nog een dure uit de winkel. Allemaal gaven ze aan dat ze zwanger waren. Bij mijn tweede zwangerschap (wat ook best als een verrassing kwam) heb ik twee staafjes gebruikt.
Je kan die staafjes al gebruiken 2 tot 3 dagen voordat je ongesteld zou moeten worden, maar je hoeveelheid zwangerschapshormoon is dan nog niet zo hoog, dus dan zou je een heel vaag streepje krijgen. Met de dag neemt dat hormoon toe en ook de duidelijkheid van het streepje op de test.
En met die goedkope staafjes maakt het natuurlijk niet uit hoeveel je ervan gebruikt.

Veel succes in ieder geval,
Sabine

hoi

toen ik voor het eerst zwanger was heb ik 3 testen van kruidvat en etos huismerk gebruikt en die gaven allemaal negatief aan. daarna eentje van de apotheek geprobeerd en ja hoor, positief.
helaas werd dat een miskraam, maar bij de twede zwangerschap (deze dus) ben ik drect naar de apotheek gegaan voor zo'n zelfde test en die was ook direct weer positief.

dus ik heb het ook niet zo op de huismerkjes van de drogisterijen!

groetjes antoinet 27 weken en 2 dagen

Hoi,
Oeps heb me ook net zo'n "goedkopere" test (ca 8eur) aangeschaft, gezien ik toch bijna een week over tijd ben. ging 'em morgen vroeg proberen, hopelijk werkt ie toch!
jasm, mama van finn (30-03-06)

Heb bij beide zwangerschappen de test van kruidvat gebruikt en die gaven beide meteen aan dat ik zwanger was.
succes,
lia

Ik heb destijds na al zoveel zwangerschapstesten verspilt te hebben een test van sensitest gebruikt. Die zaten in zo'n pakket samen met ovulatietesten.
Toch zou ik kiezen voor een clear blue test waar zwanger of niet zwanger op komt te staan.
Wel zo duidelijk, ik heb de hele avond met mijn test onder het lampje van de afzuigkap gestaan omdat ie zo licht was. Bij de test van clear blue is dat niet nodig.

Succes met testen.

Groetjes m.v. Isabel

Terug
Bovenaan