Welke thee drinken jullie

Hoi

Ben zoekende naar thee om te drinken.
Rooibos heeft cafeïne vrij zijn er nog andere smaken / merken die dat hebben?

Of hebben jullie hier niet zoveel rekening meegehouden?

Hoi! Ik drink ook verse gember of verse munt thee. Je hebt bij een thee winkel vaak ook de keuze uit theïne arme thee. Kijk uit met kruiden thee zoals venkel of zoethout thee. Dat wordt volgens mij niet aanbevolen als je zwanger bent

Ik dronk zelf 2 espresso per dag dus hielt een daarom wel rekening mee in mn thee. Volgens mij mag je 4 kopjes koffie per dag, maar zwanger ben je dan toch weer liever iets te voorzichtig.

Pickwick Honing Camille
Munt thee (zakje of blaadjes)
Gember thee (zakje of echte gember)
Pickwick Joy of Tea lijn zijn ook heel veel cafeïne vrij, staat ook aangegeven op de verpakking.

Hoi,

Ik houd hier zelf niet heel veel rekening mee, maar ligt er misschien ook aan hoe veel thee je op een dag drinkt. Ik drink zelf 's ochtends een kleine kop thee en dat kan zowel zwart als groen of rooibos zijn. Ook drink ik 's ochtends gewoon 1 kopje koffie. Verder sowieso 1 grote kop (halve liter) 's avonds en dat is vaak rooibos (rooibos is altijd cafeïne vrij, omdat het niet van een theeplant komt) of een thee van het merk Pukka, dat zijn over het algemeen kruiden theesoorten en bevatten dus geen cafeïne/theïne. Pukka is o.a. bij Holland & Barret te verkrijgen. Verder bevat zwarte thee als earl grey of english breakfast, maar ook forest fruit, meer theïne dan groene of witte thee. Maar aan de andere kant kunnen zwarte en groene theeën ook weer bloeddruk verlagend werken, mocht je daar last van hebben.

Pukka en Clipper thee zijn biologisch en lijkt mij dan cafeïne vrij. Moet je alleen wel op de ingrediënten letten, want het zijn allemaal kruidenthee en sommige kruiden worden afgeraden tijdens de zwangerschap. Nu zal er in thee geen grote hoeveelheden zitten, maar toch beter het zekere voor het onzekere nemen.

@Marieke, 4 kopjes koffie?! van mijn verloskundige mocht ik er maar 1. 
Ik drink vooral kruidenthee met weinig of geen caffeine, of heet water met gember, al heeft dat weinig met thee te maken. Ik las trouwens ook dat ze tegenwoordig thee met ginseng afraden tijdens de zwangerschap (naast venkel en zoethout etc).

Terug
Bovenaan