Welke thee drinken jullie

Biologisch heeft trouwens niet zo veel met caffeine te maken. Caffeine is niet toegevoegd, het zit van nature in zwarte, groene en witte thee. Dus zodra er thee in de blend zit zit er caffeine in, tenzij specifiek anders vermeld. 

Ik drink vrij veel thee op een dag als ik thuis werk (geen koffiedrinker hier) dus ik houd er wel wat rekening mee. Drink nu vaak rooibos of kamille en af en toe muntthee. En dan tussendoor eens wat anders smaken (waar geen anijs etc in zit)

Ik vind de verschillende soorten rooibos thee van Blanche Dael heerlijk. Online te bestellen of via de winkel in Maastricht.
Ze hebben ook witte thee, zit ook minder theïne in dan bij groene thee en dus ook flink minder dan bij zwarte thee.
Dit is wel verse thee, dus een thee ei of theezakjes moet je wel in huis hebben.

Ik vind zelf kamille, brandnetel, de ginkomix van zonnatura, de zen again en de citroen gember thee van clipper, de relaxed mind thee van yogi erg lekker. Die yogi is wel met zoethout, venkel, basilicum enzo erin, dus niet dagelijks. De anderen zijn veilig en drink ik vaker.
En drink zo af en toe een kop earl grey van clipper of healthy ginger van twistea. Die laatste twee dus met caffeine en een zelfs met venkel. Daarom niet dagelijks en niet meer dan 1 kop

Rooibosthee bevat inderdaad geen cafeïne (of eigenlijk theïne, zoals dat bij thee heet). Vaak heb je een paar verschillende smaken rooibosthee, huismerk van de super of pickwick bijvoorbeeld.
Ik drink ook wel eens de theïnevrije thee van zonnatura, smaakt precies hetzelfde als gewone zwarte thee.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens ‘gewone’ zwarte thee drink. Maar koffie en cola ben ik wel helemaal mee gestopt, voor mijn gevoel waren dat grotere ‘boosdoeners’ dan zwarte thee.

Je hebt van het merk yogitea (of pukka, weet niet meer welke van de twee) mamathee en die is geloof ik ook theïnevrij

Onder het motto beter laat dan nooit.. Ik kreeg laatst thee van mijn werk van het merk Cupheadz. Buiten dat de thee erg mooi verpakt was smaakt deze ook nog heel erg lekker. In mijn verpakking zat o.a. Honeybush, een heerlijke rooibos thee. op hun site zie je dat ze 8 cafeïnevrije theesoorten verkopen.

Terug
Bovenaan