welke verf om voet afdrukje te maken

Hoi, toch een antwoord...

Je kunt het met plakkaatverf doen: die ze op scholen enz. ook gebruiken.

Ik heb het zelf een keer met een inktkussen gedaan. Voetje op het inktkussentje en daarna op papier. Ging prima.

Succes!
 
Voor een afscheidsberichtje voor een stagiaire van de creche heb ik ook plakaatverf gebruik om een handafdrukje te maken van Stan. Deze verf is wel lastig om er af te halen, het is beter om vingerverf te gebruiken. Dit is ook kindvriendelijker dan plakaatverf. Stel dat het handje met verf de mond in gaat....
Succes en veel plezier vooral!
tip: houd natte doekjes in de buurt om de handjes en voetjes direct af te kunnen vegen...

Groetjes Marieke
 
Ikzelf heb voor vaderdag een hand en voetafdruk voor mijn man gemaakt van mijn zoontje.
Ik heb er DAS klei voor gebruikt. Dit is zelfdrogend en hardend (dus bakken is niet nodig) De klei in een plastic bordje (die je ook wel een ivm de afwas op verjaardagen gebruikt) en je smurfje erin "duwen" !
Laten drogen en ikzelf heb daarna de klei een kleurtje gegeven met vingerverf (deze houdt beter op de klei dan waterverf)
Het is bij mij erg leuk geworden en je kunt het ophangen!

Succes!
 
wij gebruiken ook vingerverf al dan niet met glitters. Wat ook erg leuk is ( weet niet hoe oud je kindje is?) is zelf laten doen. De handjes in de verf dompelen en dan mar zien. Zorg wel dat je een groot stuk afdekt en veel velletjes papier neer legt. Na en paar keer vinden ze het super. Heb dit vaak met mijn oudste gedaan ( en nog) dan heeft ze alleen een luier aan en zorg dat ik oude handoeken in de buurt heb. Ik laat ze haar eigen gang gaan ( wel even voordoen, is voor ons ook wel weer eens leuk) en dan maar zien. Ik doe ze daarna gelijk in bad en laat de vellen opdrogen. Datum erop en je hebt ook hele leuke kadootjes.

Veel plezier
Vergeet niet je fototoestel in de buurt te houden.

Danielle
 
Terug
Bovenaan