Welke vitamine slikken jullie?

Hey,
Ik ben nu langer dan 10 weken zwanger dus ik mag stoppen met wat ik nu slik. Graag wil ik een multivitamine gaan slikken omdat ik niet alles eet en dit mij een gerust gevoel geef. Als ik bij de kruidvat sta weet ik niet wat ik mag en kan halen. Wat gebruiken jullie?

Ik slik de Kruidvat multi zwanger.
Hier zit omega 3 in. Fijn aangezien ik geen vis kan zien laat staan eten. Foliumzuur zit er gratis bij en mag je blijven slikken begreep ik van de verloskundige en vitamine D zit er ook in. Dit raden mijn verloskundige in ieder geval wel aan .

Ik gebruikte davitamon multivitamine compleet zwanger. Maar de vrouw in de etos zei dat het merk niet zoveel uitmaakte. Ik slikte davitamon omdat het kleinere pillen zijn dan van het etosmerk bijvoorbeeld.

Je hoeft inderdaad niet persé extra vitaminen te slikken, maar als je zoals jij zelf zegt wat tekorten hebt is het wel belangrijk.
Volgens mijn verloskundige, en ik heb dat van meer zwangeren in mijn omgeving gehoord, zijn vooral niet-synthetische vitaminen het beste om te slikken, dus bijvoorbeeld een merk als Lucovitaal. Kun je ook bij de Kruidvat etc. krijgen.

ik slik Laveen vegan multi mamma
daar slik ik Holland en Barret vegan Omega 3 (DHA) bij, en 2 a 3 keer per week wat extra vitamine D. In de multi zit 10 mg vit D hoor, maar ik ben bekend met tekorten, en heb voor mezelf al iets meer dan dat nodig, dus die zal voor jou niet relevant zijn. 

wat ik wel fijn vind aan deze multi is dat alles er ook voor de juiste hoeveelheid in zit, en niet enkel een klein beetje zodat je op het potje kan zeggen dat het erin zit. En dit is niet synthetisch inderdaad. Maar het kost wel wat. 

Ik heb begrepen dat het handig is om iets te nemen speciaal voor zwangere vrouwen. Teveel vitamine A is niet handig als je zwanger bent. In een standaard multi vitamine zit er dan teveel van in voor de zwangere vrouw.

Terug
Bovenaan