Welke vitaminepillen?

Hallo met Lena,

Ik ben nu 13 weken en 5 dagen zwanger,en eergister voor de eerste keer bij de verloskundige geweest. Alles was prima,en ik heb het hartje duidelijk gehoord. Nu vertelde ze mij dat ik met de gravitamontabletten mocht stoppen. Dat zijn die vitaminetabletten met foliumzuur enz. Is het nu belangrijk dat je door gaat met een ander merk? Of is gewoon gezond en gevarieerd eten voldoende? Dat ben ik nu dus gewoon vergeten te vrage! En zoja welke tabletten moet ik dan nemen? Alvast bedankt.

Groetjes Lena
 
Hoi lena,



Volgens mijn verloskundige mag je tijdens je hele zwangerschap en ook
tijdens borstvoeding periode gravitamon blijven slikken, omdat deze
speciaal voor zwangere vrouwen zijn samengesteld. Ik ben nu bijna 20
weken en slik ze ook nog steeds, vooral ook omdat ik moeite heb met
eten en de vitamines moeten toch ergens vandaan komen.



liefs leeuwtje 19w5d

 
HoiHoi..

Ik was gister voor het eerst bij de verloskundige en ik vertelde dat ik Gravitamon slik en ze zei dat dat goed was en dat ik daar mee door kon gaan..
dus dat doe ik dan maar..dus denk niet echt dat het kwaad kan..

groetjes van Patricia
 
Zelf heb ik tijdens mijn zwangerschapsweken (helaas geeindigd in een miskraam) 'gravitamon' van de reformwinkel geslikt. Dit zijn de meest natuurlijke vitamines, zonder toegevoegde suikers of andere rotzooi.
De officiele davitamon tabletten voor zwangeren zitten boordevol suikers en terwijl je dus gezond wil leven, krijg je een hoop extra rotzooi binnen, zoals kleurstoffen ed.
Een dosis extra vitaminen naast gezonde voeding is altijd goed!
 
Hoi hoi,

Gravitamon bevat dus géén suiker en je mag het inderdaad tijdens de hele zwangerschap en borstvoedingsperiode gebruiken, dat laatste is juist nog best wel belangrijk, tijdens borstvoeding geven moet je echt zorgen dat je genoeg van alles binnen krijgt, anders ben je je eigen lichaam aan het "opeten" en dat is voor de kwaliteit van je melk niet echt goed.

Ik denk dat "gravitamon" van de  reformzaak net zo goed werkt en daar zitten inderdaad geen kleurstoffen in, maar om nou te stellen dat je verkeerd bezig bent met het gebruik van de  échte gravitamon, dat vind ik iets te ver gaan. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening!

Groetjes Saskia  
 
Hoi!

Ik slik Femnatal van Davitamon, ook een compleet vitaminepreparaat voor zwanger vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Geen probleem en volgens de vk een prima preparaat!

Liefs,

Ginger (39+4)
 
Hallo allemaal,

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie reactie,s.
Ik ga er zeker uitkomen,en kan dus eerst rustig mijn potje gravitamon nog leegmaken.

Hartelijk bedankt. Groeten Lena
 
Sorry.. mijn berichtje over vitaminen was ook niet zo vriendelijk.. Ik heb niemand voor het hoofd willen stoten!

Natuurlijk is het prima om Gravitamon te gebruiken, alleen is het wel zo dat Davitamon veel kleurstoffen etc. in zijn producten gebruikt. Dat is met hun 'gewone' vitaminen zo, dus ook met Gravitamon.. Daarmee zeg ik volgens mij niets verkeerds..

 
Terug
Bovenaan