Welke voeding gaan jullie geven?

Nou de vraag staat er al
Ik ben er nu heel erg voor om borstvoeding te geven
Bij mijn dochter heb ik het 2 dagen gedaan.. helaas gestopt vanwege meer vocht dan voeding..

Bij mijn zoontje direct aan de fles gedaan
omdat ik nu niet weer in die molen wou komen
Maar had ik maar beter geweten jeetje wat een voeding had ik zeg niet normaal.

Wel aangegeven toen van zal ik het dan toch proberen weer te doen,
Onze kraamhulp was tegen omdat hij nu net eindelijk na 4 dagen normaal uit een flesje kon drinken,

Nu wil ik er dus weer volop voor de borstvoeding gaan,
Ben nu al reuze benieuwd hoe dat zal gaan..
En wat gaan jullie doen?
Of ben je er nog niet helemaal uit

Ik ga ook bv proberen. Bij de 1e heb ik 7,5 maand bv gegeven. Daar was ik uiteindelijk heel blij mee, maar het heeft behoorlijk wat energie gekost. Ik vraag me nu dus wel af of dit nog eens zou lukken, als er al een kleintje rondloopt. Maar ik ga het in ieder geval proberen! Mijn man en ik hebben allebei astma, dus voor het kindje zou het wel heel goed zijn.

Ik heb mijn zoontje uiteindelijk 10 maanden borstvoeding gegeven. Het was een moeilijke start: hij kon niet goed aanhappen. Ik heb eerst 6 weken full-time gekolfd voordat hij het uiteindelijk door had (hij dronk de melk toen al wel uit een flesje).

Ik heb erg veel hulp gehad aan de lactatiekundige. Als je echt borstvoeding wil geven neem dan (ruim) voor de bevalling contact met haar op voor advies. Ze kan ook een paar keer langskomen tijdens de kraamweek als je dat wilt.

Let wel even op de kosten: je moet erg uitgebreid verzekerd zijn wil de verzekering dit dekken. Wij vonden de kosten het uiteindelijk meer dan waard. Vooral omdat mijn zoontje erg allergisch bleek te zijn. Nu heeft hij 'alleen' eczeem, maar het had vele malen erger kunnen zijn als ik geen borstvoeding had gegeven.

Ik heb bij Job ruim 8 maanden bv gegeven en ik ga er nu weer voor. Inderdaad, het is wel afwachten hoe het zal gaan nu er al een kindje rond loopt.
Ik weet dat het in het begin (de eerste twee maanden) best stroef ging en moeite koste (heb 3 maanden met tepelhoedje gevoed).
Achteraf was het meer dan waard, maar die eerste weken kostte het voeden zo lang! Fingerfeeding, kloven, telkens afkolven, maar het is gelukt.
Wel wil ik dat nu niet weer allemaal ervoor over hebben dat kan ik gewoonweg niet maken tegenover mijn zoon, hij heeft ook zijn aandacht nodig.

Ik heb mijn zoontje bijna 7 maanden borstvoeding gegeven. Ik wilde eigenlijk voor minimaal een jaar gaan, maar doordat ik weer zwanger was, liep de borstvoeding enorm terug. Hij was vreselijk onrustig met drinken en wilde steeds maar weer. Eigenlijk kwam ik er hierdoor achter dat ik weer zwanger was. Ik heb het nog wel geprobeerd, maar het kostte te veel energie. Bij deze pruts wil ik wel heel graag weer voor een jaar gaan. Ik vond die borstvoedingsmomenten zo fijn! Dat mis ik nu echt...

Ha! Hier ook borstvoeding. De eerste maanden zijn altijd de zwaarste met aanloopproblemen en onzekerheid voor bijna iedereen! Laat je daardoor niet uit het veld slaan en win op tijd advies in. Ik heb heel veel gehad aan www.borstvoedingsforum.nl

Ik kies voor flesvoeding, omdat ik me er nu al niet prettig bij voel om bv te geven...hoop rare blikken en vooral afkeurende blikken opgeleverd maar heb besloten me daar niks van aan te trekken! Nu alleen nog goed uitzoeken welke voeding voor fv dan het beste is om mee te starten :)

@Oosterhof: je kan het beste beginnen met de pepti, dan voorkom je melk-allergie mee! Is wel wat duurder, maar vooral als er allergieën in de familie voorkomen is het het meer dan waard!

Terug
Bovenaan