welke vorm anticonceptie?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames

Ik ben even benieuwd:
Nu we allemaal bevallen zijn, waar kiezen jullie straks (of nu)
voor als anticonceptie?

Ik wil niet meer aan de pil, was er mee gestopt om eigenlijk
voorgoed niet meer te slikken en ik denk nu aan de Mirena-spiraal.
Over een week ongeveer zou die geplaatst kunnen worden.

Heeft iemand ervaring met Mirena en hoe bevalt die?
Als je hem laat verwijderen, kun je meteen weer zwanger worden net als de pil?

ik ben gestopt 6 mnd van te voren bij mijn eerste zwangerschap, na mijn zwangerschap geen pil meer gebruikt maar het regenhoesje. ik heb 12 mnd bv gegeven en erna 5 mnd was ik weer zwanger ( gepland) en nu zolang ik nog bv geeft gebruiken we het regenhoesje. daarna wil i weer de pil gebruiken

Hoi meiden

Ik ben onlangs gestart met de prikpil
Dit meer omdat ik bang ben een pil te vergeten.....mijn hoofd is momenteel door alle drukte een groot vergiet
Maar ook omdat het kan zijn dat je bij het gebruik van de prikpil ook weleens niet meer ongesteld kan worden.....heel fijn
Een nadeel is wel dat je na het stoppen met de prikpil soms anderhalf jaar moet wachten voordat je weer vruchtbaar bent
In mijn geval maakt dat niks uit, want er staat er hier niet nog een op de planning
Ik vind 4 eigenlijk wel een beetje genoeg

Groetjes Xennah

Hoi Happy,

ik mag om medische redenen ook geen pil meer gebruiken. Toen heeft de huisartsbij mij een koperhoudens spiraaltje geplaatst. Daardoor werden mijn menstruaties erg hevig. Omdat de huisarts hem niet meer kon vinden moest ik naar de gynaecoloog om hem te verwijderen. Hij bleek echter vast gegroeid te zijn. Daarom heeft hij hem onder narcose verwijderd. Direct heeft hij een Mirenaspiraaltje geplaatst. Zolang als ik dat ding had ben ik ongesteld geweest. Wat een ***ding. In januari 2006 is hij verwijderd en in juni 2007 is onze zoon geboren. Over een paar weken moet ik op nacontrole bij de gynaecoloog en dan ga ik kijken wat hij nog als alternatief heeft.

Groetjes van Marloes

Jeetje Marloes,
Dat is ook wat! Kan me voorstellen dat je het dan
behoorlijk gehad hebt met de spiraaltjes.. en nu??
ik lees hier nog niet veel berichtjes over de Mirena,
ik zal mijn huisarts eens vragen.
Wat zijn er dan verschillende ervaringen he, een collegaatje
van mij heeft al jaren de Mirena en wordt juist bijna NIET meer
ongesteld. En een vriendin heeft het koperspiraaltje en is
zowat 3 vd 4 weken aan het menstueren... en door deze ervaringen dacht ik dus zelf aan de Mirena in mijn geval,
maar ik wacht er nog maar even mee!
Bedankt voor de reactie!

Hoi Happy,

als je bij het forum 0-1 jaar kijkt onder verzorging zie je een stukje over het Mirena-spiraaltje.

Groetjes van Marloes

wij willen na de geboorte van onze dochter geen kinderen meer dus we hebben gekozen voor steralisatie van mijn man. ik wil namelijk niet meer aan de pil en andere voorbehoedsmiddelen hoeven van mijn kant niet. ik weet zeker dat ik geen kinderen meer wil. dat ik me niet laat steraliseren is omdat het bij mij een zwaardere ingreep is en mijn man wil ook geen kinderen meer van zichzelf als we ooit misschien uitelkaar gaan. er niet van uitgaande dat dat gaat gebeuren. maar ik heb de meeste zorg voor onze dochter dus mijn man wilde het zelf dat hij zich laat steraliseren.

groetjes danielle

Ook mijn man laat zich   helpen. Tot die tijd gebruiken we de minipil vanwege de BV.

Aan de ene kant wil ik nog wel een kleintje erbij, maar mijn man absoluut niet!

Hij heeft 2 kids uit zijn 1e huwelijk en ik heb 1 overleden dochtertje en 2 dochters uit mijn relaties.   En sinds 1 juni 1   dochter samen.

xxx Nienke

Terug
Bovenaan