welke vorm anticonceptie?

Zolang Lotte bv krijgt, houden wij het bij condooms. Ik vind het geen fijn idee om aan de pil te gaan, maar dat is persoonlijk. Ik zou wel graag de pil weer willen gebruiken, maar het idee dat ze dan hormonen binnenkrijgt via de borstvoeding vind ik zelf niet zo...

Groetjes, Marisa  

wij gebruiken nu nog condooms maar over 2 weken als demi 10 weken is wil ik de mirena laten plaatsen.
ik hoor idd pos. en neg. verhalen hier over maar dat heb je bij elke anticonceptie wel. dus ik lees de info en beslis de keus met deze info want iedereen heeft andere verhalen en ervaringen.

groetjes martine

Hoi allemaal,

Ik heb zelf eerst een koper spiraaltje gehad, maar daarmee werden mijn menstruaties ook heel hevig.
Met de Mirena was er maar minimaal bloedverlies en nauwelijks buikpijn.
Volgende week laat ik er weer een plaatsen.
Ik was na het verwijderen van de Mirena-spiraal na 3 maanden zwanger, dus volgens mij geen probleem.

Ik ben er zeer tevreden over, en de verloskundige waar ik vorige week op nacontrole was, was er ook heel tevreden over.

Groetjes
Irene

Hoi Irene,

En heb je de Mirena lang gebruikt als ik vragen mag?

Hallo,

Ik heb zelf voor mijn zwangerschap het mirenaspiraaltje gehad. Ik wil over een paar weken weer een nieuwe laten plaatsen. Ik was er altijd erg enthousiast over. Ik werd destijds bijna niet meer ongesteld, en als ik wel ongesteld was het een veel lichtere en kortere menstruatie dan voor ik het spiraaltje had. Erg fijn dus. Ik heb hem 3 jaar gehad en nadat ik hem had laten verwijderen was ik binnen 4 weken zwanger! Van mijn kant dus alleen positieve ervaringen. En erg fijn dat je het spiraaltje gewoon kan gebruiken in combinatie met borstvoeding.

Groetjes Judith

Hallo allemaal

Ik heb inmiddels weer de Mirena en het inbrengen vond ik gelukkig weinig pijnlijk.
Wat de gyn me vertelde was dat ze tegenwoordig 12 weken aanhouden voor het inbrengen, omdat daarvoor de baarmoeder nog te zacht is en makkelijk bij het inbrengen geperforeerd wordt.
Ik wist dit niet, en was 10,5 week geleden bevallen, dus ze vond het ook best en zou het extra voorzichtig inbrengen.
Belangrijke tip dus!

Groeten
Irene

Ik heb zelf de Mirena laten plaatsen met 10 weken na me bevalling. Ik moet zeggen ben erg tevreden, merkte haast niets van het inbrengen en ben al weer vergeten dat ie er inzit. Moet alleen de datum onthouden en dan 5 jaar daarbij tellen en dan moet ie weer vervangen worden.
Maar omdat ik borstvoeding geef hadden ze mij geadviseerd de Mirena te laten plaatsen, en ben heel blij dqat ik dat gedaan heb.

Ben erg tevreden!

Hoi

Ik laat ook de mirena plaatsen. Mijn gynaecoloog raadde inderdaad na 12 weken aan, dus dat doe ik dan ook maar.

Groetjes
Marieke

Terug
Bovenaan