welke woorden zeggen jullie kindjes al?

Sam (16 maanden) zegt nog niets..alleen bambam, meme, mama (zonder enig besef volgens mij dat ik dat ben) en ik ben dus benieuwd welke woordjes jullie kindjes nu al kunnen zeggen..

Vind ik gewoon leuk om te weten :)

Gr angela

Hoi Angela,

Thomas is nu 17 maanden en zei tot gisteren alleen nog mama, papa, auto, hondje, poesje, al klaar, ja en nee. Maar ineens sinds gisteren heeft ie ontdekt dat hij nog veel meer kan zeggen. En begon namen te zeggen van mijn schoonzusje, nichtje en de leidsters van het kdv. Ook zegt ie kwijt, en de namen van de honden.
Heel vreemd, maar ook wel weer heel leuk!

Groetjes,
Super mama

hoi
joey is nu 15,5 mnd en zegt:papa mama auto houdoe.bah happen,ja,die.mma is oma,nise is denise,zus.dat was het wel zon beetje hoor,de rest dat komt wel zo tegen dat ze2jr zijn gr wendy

jeetje wat leuk als ze dat al kunnen!
Ik ben me echt aan het verheugen op de dag dat Sam eindelijk iets anders zegt dan babababa haha!

Sam is helaas nog niet zo vlot! Ben benieuwd wanneer die tijd aanbreekt :D

gr an

sverre 17 maanden zegt ook niet veel is meer bezig met bewegen behalven lopen hahhhahahah.

zijn woordjes zijn dikki dik, ta de hond dank van dank je wel en meer niet eigenlijk. doei doei ;lucy

Karlijn (bijna 17 mnd) zegt al veel: ja, nee, boven, uit, aan op, af, ook, nog, mama, papa, paard, poes, olifant, tandpasta, sok, broek, been, teen kin, navel, haartjes, oren, ogen, vogel, fiets, auto, nat, poep, billen, water, melk, koek, eten, drinken, kees, papa, mama, allerlei namen van kindjes van de opvang, stoel, boek, zit, staan, lopen, laarzen, schoen, koe, gaaps (schaap), uil, luier, neus, vork, wolk, stoel, staart, maan, enz enz enz.....
Nog meer woorden aapt ze na, maar deze kent ze echt en zegt ze dagelijks.

Best veel eigenlijk!

Jeanette

Hoi hoi,

Kevin is 16 maanden, naast mama en papa zegt hij ook oma en opa. Verder zegt hij taar (bedoelt klaar), nee, bah, doei,  die en die daar. Hij weet goed duidelijk te maken wat hij wil en brabbelt de hele dag door. Heel af en toe komt er iets verstaanbaars uit, laatst zei hij ineens joepie, verder nooit meer gehoord.

groetjes Kabo

Thijs is 17 maanden en kletst de hele dag door!
HIj maakt alles duidelijk met woorden en praat ook veel na. Een enkele keer maakt hij al 2 woord zinnen!
Hij is hier dus lekker vlot in, daarintegen is zijn grove motoriek niet zo heel sterk. Hij loopt, klimt etc  wel maar is gweoon niet zo soepel. Ach ja ze kunnen niet alles tegelijk!

Gr Jessy

Terug
Bovenaan