Welke woordjes zeggen jullie kindjes al??

A

Anoniem

Guest
Ik ben erg benieuwd welke woordjes jullie kindjes al kunnen zeggen.
Jesse kan, mama, die, bah, ja en nee zeggen.

Ps ik wil iedereen die zwanger is van harte feliciteren en vind het knap met een klein kindje er bij.
Bij mij kriebelt het nog niet echt.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

Feline zegt mama een beetje maar verder kletst ze veel maar we verstaan het niet. (chinees denken we zelf...)
En papa begint nu en kijk zegt ze trouwens al een tijdje.
Ik moet nodig eens gaan opschrijven wat ze zegt voor woordjes.

groetjes Maris

Nou mijn kleine spruit zegt nog nix verstaanbaars!!!

wel de klanken..papapapa en mamamama.. maar echt bewust papa en mama komt er nog niet uit  haha.
Hij doet nu wel alles na en snapt een heleboel, maar helaas nog geen ''echte woordjes''!

Gr. Saskia.

hoi,

mijn dochter zegt baba, wat in het turks papa betekent, mama de naam van de broer, het nijntje tune liedje, en verder brabbelt ze er lustig op los, en soms lala, van de teletubbies.

gr bianca

Hoi

Feline zegt:

Mama

Papa

Een bepaalde klank voor Stan < grote broer >

Hee < zo van: jij ook hier?? >

Bah

En ze probeerd nu ook " kwak kwak " van de eendjes....

Groetjes

Jurian zegt nu :
papa
mama
hai
boem (als ie valt of hij  laat wat vallen)
ja

verder kan ie een hondje na doen (op zijn manier, dan zegt ie huhhh huhhh)

djess der eerstje woordje was poesje (psssje) en daarna mama en papa en siesjes zijn prinsesjes

Nou Brigit zegt pas sinds kort wat. da! (daar/die) en wijst erbij. en ze zegt als ze een kusje geeft bah! (mwah) en als ze t eten uit haar mond haalt ook bah. verder zegt ze wel papapapa en mwamwa maar weet denk ik nog niet wat t betekend. ALs ze mijn tel. te pakken heeft maakt ze ook chinese woorden en klanken. Oja en als ze een hap neemt gaat t heel zacht hmmm (ham/hap) en ze maakt een hoog piep toontje als ze op haar neus drukt (wij zeggen dan toettoet)

Je kan haar btw wel alles leren, hieperdepiep? (handen omhoog) hoera en toettoet is op de neus drukken, klap is in je handjes spreekt voor zich en kusjes geven etc

Ik heb t idee dat ze zich altijd heeft geconcentreerd op het "doen"aangezien ze behoorlijk vlot is, maar het praten en brabbelen blijft achter. ze was altijd stil en nu begint t pas een beetje

Terug
Bovenaan