welke woordjes zeggen jullie kindjes

A

Anoniem

Guest
Een paar maanden geleden had ik een topic over, wat zeggen de kindjes al.

Ik ben nu erg benieuwd hoe het nu gaat en wat ze al kunnen zeggen.

Jesse zegt eigenlijk nog niet veel verstaanbaars, hij heeft hele verhalen in zijn eigen taaltje haha!
Jesse zegt wel mama, ja, en die.
Sinds afgelopen week probeerd hij ons na te zeggen.

Groetjes Linda
mv Jesse 19-06-2007

Feline zegt: Auto, aai, hajo (hallo) daa (da) papa, opa, mama, owa (oma), wetutu (weltrusten) kijk, kiekiek, eten. (denk dat ik alles wel heb zo)
En verder een heleboel wat we niet verstaan. Wel leuk hoor maar we begrijpen er geen snars van.

groetjes Mariska

Hoi,
Sarah is een echte kletskous! Behalve dat ze de hele dag door onverstaanbare dingen zegt, zegt ze ook al veel gewone woorden.
Ze zegt: papa, mama, opa, oma, poes, Tijger & Buffy (de namen van de poezen), mauw (het gemiauw dus), auto, die, deze, ernie (van Sesamstraat), nino (=Pino van Sesamstraat), ho ho (hond) of waf waf voor een hond, bebe voor een schaap, ijs, ijsbeer, poe beer voor winnie de pooh, pet, hoef (=hoed), oog, bal, bumba, aai, boe of koe voor een koe, op, uit, koek, dag en vast nog meer dat ik nu vergeten ben.

Groetjes,
Tamar & Sarah (16-07-2007)

Nou Daniëlle is ook een kletskous maar begrijpen haar niet echt.
Ze zegt ook nog niet echt veel woordjes, papa, mama, maar dan houdt het wel zo een beetje op!
Maak me geen zorgen hoor, als ze 18 is zal ze echt wel praten, hihi,

groetjes van Sonja, mama van Daniëlle 22-06-2007

Merel klestt me de oren van het hoofd snap er alleen geen snars van.
Woordjes die regelmatig langskomen zijn

op, hOPa, kla(ar) mama en iets wat als papa klinkt

groetjes

26-8-2007

vera zegt eigenlijk heel weinig. niet eens mama of papa. wel papapapa en als ze boos is en ik reageer niet is het heel hard MAM MAM en laatst een keer mama in de auto.
verder zegt ze ka dat betekend klaar....alleen weet ze nog niet wat het betekend. ze gaat dan gewoon verder waar ze mee bezig is...behalve met de fles als die op is is het ka...verder nog helemaal niks....komt vast nog wel voordat ze 18 is

Jeetje, wat zeggen sommige kindjes al veel!!

Ons manneke zegt dit: Aai, bah, dat, dit, die, eten, oel = kroel, papa, mama, opa, bal, aan, uit.
Denk dat ik wel wat vergeet hoor, maar kom er ff niet op

Liefs Debby.

Hoi,
Hier ook een babbelkous!
Wat Lieve allemaal zegt;
Papa, mama, Mees, Bente, poes, hondje,paardje, eten, drinken, speentje, vies,zitten, dicht, klaar,ja, toetje,hai...
Dat is dus erg gezellig!!
Ze doet ook erg haar best om dingen na te zeggen...maar deze woorden versta je al goed.
Gr Rina

Terug
Bovenaan