welke woordjes zeggen jullie kindjes

Haha, Marissa is nog niet zo'n prater als ik dit zo lees, ik hou me er maar aan vast dat ze de jongste is .
Ze zegt papa, en dat doet ze dus echt al heeeel lang. Verder zegt ze bah als wij het zeggen en verder dus helemaal niets. Wel ellenlange verhalen maar dus niets verstaanbaars. Ach, komt vast goed, het is ook moeilijk om tegelijkertijd Nederlands en Japans te leren praten .

groeten Linda

eeeehh moet ik effe nadenken..er zijn er vast meer maar deze komen in me op
poes,bal,hoi,alsjeblieft(iets dat er op lijkt)mem(fries voor mama)pakken,brroemmm(is een auto)en dan nog een heleboel on verstaanbare woorden.

gr petra

Nou jesse klept de oren van m'n kop af, maar hij kan al mama, papa, die, dat, opa, oma, poe(s), auto, toetje, hap, au, bah, wat is dit (nou ja zo klinkt het de hele tijd) stout, woef (hond) hij knort als hij een varken ziet, maaauuuuwww (echt heel lang)

Daarnaast probeert hij heel veel na te zeggen, maar het lukt niet altijd, maar ik lig soms dubbel, want ik versta er niets van, maar dan dat serieuze koppie!!

hoi,

Mart (16mnd) zegt:

auw
die
papa (kan ook het liedje van K3 mee zingen papa hihi en dansen)
mama
woef woef
kippe
mauwww
jacky (hond van mijn zusje)
binkie(hond van oom en tante)
baby
hap hap
kusje
mag niet
ag (is af)
paart (paard) en ook de geluiden erbij
boeboe (kiekeboe)
jaaa (en knikken)
nee(en knikken)
bah

hij kan ook dieren na doen, koe, konijn, kip, poes, hond, paard enz
ook kan hij knip ogen met 2 ogen tegelijk en hij kan kusje geven en probeert liedjes mee tezingen en tedansen.

ik denk dat dit het wel is hihi

groetjes Simone

mv Mart (16 mnd) en ?

Hoi,

Maaike brabbelt ook erg veel. Maar nog niet echt gericht of begrijpelijk. Wel papa en mama maar nog niet gericht aan ons. Verder is het enige ook duidelijke woord. Die en aangezien ze dan wijst wat ze bedoeld vind ze dit voorlopig wel genoeg lijkt het.

Groetjes
Inge

Roan zegt ook nog niet veel als ik het zo lees,
hij zegt mama, papa.en poes en amp(lamp)
maar ooit zal hij wel meer zeggen dus we wachten het rustig af..

gr mascha

Hoi,

Bas is een man van weinig woorden!
Hij vertelt hele verhalen, maar we zijn er nog niet achter welke taal het precies is. Hij zegt soms 'die' en 'Kijk es'. Pa-pa en Ma-ma komen af en toe ook voorbij, maar dat is meestal niet eens gericht tegen ons.
Mijn dochter is een enorme kletskous. Die kletste met 14 maanden al! We hebben altijd voor de grap gezegd dat we Bas pas zouden leren praten als hij 18 is. Twee van die kletskousen in mijn huis leek me niks.... Maar nu Bas nog steeds niet echt iets zegt, denk ik toch wel een: "Wanneer komt het nu?" Het zou zo veel minder frustatie geven als hij zou kunnen zeggen wat hij bedoelde.

Groetjes, Karin

Hoi hoi,

Sven is dan wel geen snelle qua motoriek maar kletsen kan hij als de beste. Dat zij de arts bij het CB vandaag ook.
Zijn woordjes zijn:
Papa (favoriet!)
Mama
Opa
Oma
Kijk
Eten
Uit
Auto
Tuin
Mij doen (dat wil hij het zelf doen)
Kaaaaa (=klaar)
Boot
Bad
Bed
Bvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv (dat doet de stofzuiger, zegt de hond volgens hem en eigenlijk alle beestjes, haha)
Die

Ik ben vast nog wel wat vergeten maar de laatste tijd ontwikkelt hij zich zo snel qua praten dat ik er soms van sta te kijken wat hij nu weer zegt. En ja, net als jullie kindjes heeft hij heeeeeele verhalen waar ik niets van snap.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan