welke woordjes zeggenwe al

Ooooh wat een geklets.....

Myrthe zegt niks, maar is o,zo gefrustreerd dat we haar niet begrijpen. Dan gaat ze harder hetzelfde brabbelen en druk gebaren met haar handen en als we het dan nog niet begrijpen gaat ze nog harder brabbelen (haha net als wij tegen buitenlanders praten die ons niet begrijpen)

Wawa is mama
aaaa is aai en dan ook aaien
oettttje is TOETJE, tja dat leert ze dan wel snel
dada is dagdag en dan ook zwaaien

Dus geen echte woorden, maar we snappen haar hihi

Liefs Reneke

Ohjee zeg als ik dat hier zo lees dan zegt onze meid nog niet zo heel erg veel hoor. Ze vertelt hele verhalen maar we verstaan er niks van. Ze kan soms ook ontzettend boos worden als we haar niet begrijpen. Dan staat ze te stampvoeten en begint ze heel boos te brabbelen. Net alsof ze aan het mopperen is.

Wat ze wel al zegt: papa, mama, brrr (is boris de hond van mijn ouders), toktoktok, wauwau, beeee (geluid van een schaap), boe, kee (is haar thee die ze altijd drinkt), bah, jao (ja), hoie (gedag zeggen als je gaat)

Verder begrijpt ze wel precies wat wij zeggen, dus ze snapt het gelukkig allemaal wel. Och ja het komt wel.

Groetjes Anne

Hoi,

Hier is ook meer aandacht voor de motoriek. Wel valt me op dat ze een groot taalbegrip is. Ze snapt zo snel als je iets zegt. Vanmiddag had mijn moeder het erover dat ik altijd zei: "Jasje aan." En ja hoor, Doreen stond alweer bij de deur naar de hal.
Dit zijn de woordjes die ze zegt:

Mmmaa = papa
mama   = mama
eetje = eend of kip
uis =   thuis
oetj = schoen
uit (zegt ze bij kleren uit, maar ook als het boek uit is of ik de tv uitzet)
ohhhh
die

Ook doet ze het gebaar voor centjes verdienen. Als papa uit het zicht is 's morgens dan vraagt ze mmmaa? en dan gebaart ze centjes verdienen.
Ach het is toch ook zo'n scheet.
Leuk weer, deze fase.
Liefs,
Karlien

hey,

kelwin zegt het volgende:

papa (weet wie het is)
mama (weet dat ik dat ben)
hai ; als ik eraan kom of als papa thuiskomt.
boe ( koe als ik zeg waar is koetje)
beeeeh ( schaap)
hiiiii ( paard)
tie ( die)
aam (amen)

dat weas het ongeveer.. kan nog niet zoveel bedenken verder.. morgen toch eens opletten

Groetjes, Christien

Hoi hoi,

Ik heb vandaag even extra opgelet en ben de volgende woorden bij Isabelle tegengekomen:

Mama (ken ik al sinds december)
Papa
bah
beeh
meeh
bah
die
nee
ja
toe (deur dichtdoen)
brrr (met papa scheuren op de formule 1 loopauto)
ie (alle namen van honden die ze kent eindigen op -ie of -y)
nijne (nijntje)
jij
ap ap ap (als in hap hap hap wanneer ik het smakelijk eten liedje zing)
aai
boem (als ze zich op haar pamperkontje laat vallen wanneer ze in de box zit)
mimi (haar zelf verzonnen naam voor een beer, terwijl ik hem altijd gewoon beer noem)

Verder brabbelt ze er op los en er komen denk ik als ze eenmaal goed praat best wat ..piep.. woorden uitm want als ze boos is komen er tirades!!!

Dit was het voor zover, mocht ik er nog meer ontdekken, dan zet ik ze er weer op.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan