Welke zorgverzekering?

<p>Dag meiden,</p><p>Welke zorgverzekering heeft de beste dekking en prijs/kwaliteitsverhouding voor als je in 2019 zal gaan bevallen (wens: ziekenhuis). </p><p>Ik ben al even aan het vergelijken, maar zie door de bomen het bos niet meer! </p>

Hoi Esvedra! Wat een zoektocht he! Ik moet zeggen dat ik nu ben uitgekomen op Zilvere Kruis. Voor mij biedt die de beste dekking en prijs. Daar wordt bevallen zonder medische indicatie vergoed bij aanvullende verzekering met 2 sterren. Zonder die korting die ik krijg van mijn werk is hij wel wat prijzig. Maar ik zit nu bij Univé en die vergoedt in mijn 'prijscategorie' steeds net niks. Bij Zilvere Kruis heb je ook een fijn overzicht speciaal voor de kinderwens en alles erom heen: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorg-regelen/zwanger/Paginas/default.aspxHopelijk heb je er iets aan! Succes. 

Ik sluit aan bij bovenstaande reactie, idd zilveren kruis met 2 sterren. Die heeft bij mijn bevalling (in het Z-H) alles gedekt en ook de kraamhulp. Dus dan geen onverwachte kosten. Vond ik erg fijn!

Ik heb voor fbto gekozen met aanvullende module gezin. Wordt bevalling, kraamzorg, kraampakket, lactatiekundige en anticonceptie vergoed. Als je de premie in 1x betaalt ipv maandelijks, krijg je nog extra korting. Daardoor was dit voor mij de beste & goedkoopste optie.  Moet er wel bij zeggen dat ik niet heb gekeken naar vergoeding van ziekenhuisbevalling zonder medische noodzaak. Beval zelf nl medisch. 

Ik heb uitzoekwerk gedaan maar in het geval van een medische bevalling lijkt het niet echt te lonen.  (dat wordt het bij mij sowieso)Je betaalt dan sowieso geen kosten voor de bevalling en kraamzorg in het ziekenhuis. Kraamzorg daarna wel 4,40 eigen bijdrage. Verzeker je je dan, dan kost het meer aan premie.Bij naviva kraamzorg heb je recht op gratis lactatiekundige hulp (telefonisch). 

Die van VGZ aanvullend beter heeft ook ruime vergoedingen. Als je via United Consumers afsluit krijg je nog 10% korting op je basis verzekering.Maar blijft een gok. Hier ook de wens in zkh te bevallen naar dus geen medische indicatie. 

Ik ga voor VGZ ruime keuze, aanvullend best... zowel de eigen bijdrage van bevalling zonder medische indicatie als kraamzorg worden vergoed. Daarnaast zwangerschapscursus 100 euro, borstkolf voor een gedeelte, 18 fysiobehandelingen (je weet maar nooit met bekken klachten). Via Independer kom ik uit op ongeveer 141 euro per maand. 

Menzis extra verzorgd 2 vergoed ook de eigen bijdrage bij ziekenhuis bevalling en kraamhulp. Verder nog wat fysio vergoeding. Via pma kun je een collectieve verzekering bij Menzis afsluiten, maar geen idee of daar nog haken en ogen aan zitten. 

Terug
Bovenaan