Welke zorgverzekering?

Ik heb vandaag menzis met aanvullend 2 afgesloten. Premie viel mij mee en scheelt een hoop geld als je zonder medische noodzaak in het ziekenhuis wil bevallen

Ik zag net op het nieuws dat fysio praktijken geen of minder contracten willen met zorgverzekeraars. Ik heb normaal Vgz maar hoorde dat zei dus niet meer aan fysio doen. Normaal gesproken maak ik nooit gebruik van de fysio en zou het me ook niet uitmaken. Maar ik ben nu 9 weken zwanger en vraag me af nu ik zwanger ben fysio nodig heb in 't nieuwe jaar?? Hoevaak komt het voor dat vrouwen rug problemen krijgen of bekken instabiliteit etc en dus baat hebben bij fysio? Ik twijffel namelijk omdat ik Vgz erg fijn vind verder. Wat is jullie advies? 

[quote quote=10148507]Ik zag net op het nieuws dat fysio praktijken geen of minder contracten willen met zorgverzekeraars. Ik heb normaal Vgz maar hoorde dat zei dus niet meer aan fysio doen. Normaal gesproken maak ik nooit gebruik van de fysio en zou het me ook niet uitmaken. Maar ik ben nu 9 weken zwanger en vraag me af nu ik zwanger ben fysio nodig heb in ’t nieuwe jaar?? Hoevaak komt het voor dat vrouwen rug problemen krijgen of bekken instabiliteit etc en dus baat hebben bij fysio? Ik twijffel namelijk omdat ik Vgz erg fijn vind verder. Wat is jullie advies?[/quote]VGZ dekt gewoon nog veel fysiotherapeuten maar met sommigen is het niet gelukt afspraken te maken. Mocht je dus klachten krijgen dan moet je op zoek naar een fysio waarmee VGZ wel afspraken mee heeft gemaakt. Dat kun je gewoon vinden op hun site, zoek op je woonplaats en dan zie je meteen of er nog voldoende fysios voor je in de buurt zijn, en dat zal vast het geval zijn

De contracten voor 2019 zijn al gesloten tussen de zorgaanbieders en de verzekering. Deze kun je terug vinden op de site van de verzekering. Mijn inziens staat dit dan vast en ben je dus ook verzekerd van een vergoeding volgens het afgesloten pakket.

Terug
Bovenaan