Welke zwangerschapsolie/crème?

Ik heb elke dag 2x met olie gesmeerd om de huid soepel te houden. Maar uiteindelijk kreeg ik rond 35 weken enorme striemen tot boven mijn navel. Ze zitten zelfs op mijn heupen en tot op mijn rug. Terwijl ik een bescheiden buikje had.
Striemen.. Je krijgt ze of niet. Het is volledig afhankelijk van je hormonen en erfelijke aanleg 

Beautifull shape van Kneipp, Body Strategist van Comfortzone en last but not least de Aloevera gel van CurAloe. Niet allemaal tegelijk natuurlijk ;-). Kneipp gebruik ik voor in de nacht, Comfortzone voor overdag en CurAloe als ik het gevoel heb dat mijn buik 'strak' en vooral rond 20 weken gebruikt toen de baby een spurt heeft gemaakt en dus m'n buik ineens groot werd! Succes, hoop dat je hier iets aan hebt :)

Ik ben groot fan van de mama-olie van kruidvat! Kost geen drol en is zoo heerlijk! Bij mijn vorige zwangerschap geen striemen gekregen. Maar zoals gezegd is dat volgens mij een kwestie van erfelijkheid. Ben er wel verslaafd aan geraakt: na de bevalling heb ik nog minstens een jaar gesmeerd, haha

Volgens mij is het inderdaad genetisch en je leeftijd speelt ook mee. Als je wat ouder bent is de kans op striemen kleiner. Ik heb zelf niks gesmeerd en geen striemen, dus super veel mazzel. En anders had ik met trots de tijger strepen gedragen. Had tevens een flinke buik, dus de grote van je buik maakt denk ook niet uit. Je kunt natuurlijk wel smeren, gewoon omdat het prettig is ? Baad het niet, dan schaad het niet. 

Ik gebruik beukenolie, dat is iets wat men ook gebruikt bij cellulitis. Tot nu toe gaat het goed 34 + 3.

Allemaal pure verkoopstruckjes. Er is niets die werkt, ofwel heb je het zitten ofwel niet. Ik was mezelf dagelijks met Eucerinolie (sowieso een huid die niets van geparfumeerde zaken kan verdragen) waardoor m'n huid erg soepel is. Daarnaast heb ik 2x/dag mezelf ingesmeerd met zo'n crème. Alles zag er perfect uit tot aan 36,5 weken. Baby maakte een groeispurt et voila.... buik met heel veel striemen. 

Terug
Bovenaan