Ik geloof dat hier de peuterpubertijd is losgebasten. Jari (29-10-06) heeft al vaker last van driftbuien maar nu is het echt heftig. Het eten is ten eerste een drama en dat ben ik helemaal niet van hem gewend. Geen brood, geen warm eten (soms wel vlees). Alleen (gepureerd) fruit, toetje en een koekje gaat er in. Drinken gaat redelijk. Maar dan die driftbuien!!Vanmiddag bijv was de aanleiding een paraplu die hij vasthield. Het regende en we moesten zijn broer van school halen. Maar in de auto moet de plu natuurlijk dicht. Mis!! Krijsend achterin de auto, thuis krijsend in de gang op de grond een half uur ong, en dus weer geen brood. Wel melk gedronken en maar op bed. Zijn broer moest weer naar school dus ik sta op tijd. Het is zo moeilijk, er hoeft maar iets niet naar zijn zin te zijn en hij werpt zich krijsend op de grond, en dat houdt ook maar zo niet weer op. Laatst had ik hem zo achterop de fiets, moest een paar keer stoppen om te kijken of hij nog wel goed vast zat (nou ja, lag). Ik vind het zo moeilijk, ik probeer te negeren maar dat valt niet mee als hij 30 a 45 minuten tekeer gaat en helemaal als zijn broer naar school moet. Soms verlies ik echt mijn geduld(alleen mopperen of schreeuwen (helaas), ik sla hem nooit!!) en dan voel ik mij zo'n waardeloze moeder. Ik dacht echt van mezelf dat ik wel wat geduldiger was, maar dat blijkt toch anders. Ik werk in de ouderenzorg en daar heb je toch ook geduld voor nodig en dat gaat me heel wat beter af, dat is toch erg. Het is vaak heel erg leuk om moeder te zijn maar soms is het ook heel erg moeilijk. Mijn oudste heeft dit nooit zo erg gehad, dus het is voor mij helemaal nieuw. Soms moet ik gewoon mijn plannen aanpassen, die keer dat hij zo achterop de fiets zat te krijsen was ik van plan langs de winkel te gaan maar dat kon ik dus mooi vergeten. Het is vast weer een periode waar we doorheen moeten maar laat die dan please niet al te lang duren want dat is erg slecht voor mijn bloeddruk!!! Vandaag had ik het echt effe helemaal gehad, we zijn ook nog eens allemaal snipverkouden en dan is het lontje vaak ook wat korter. Klinkt lekker positief allemaal. Ik moest effe mijn hart luchten, en natuurlijk hou ik (wij) ontzettend veel van die kleine mannetjes maar ze kunnen ons het behoorlijk lastigmaken. Lang leve de peuterpubertijd!!!