Wellicht ook niet het juiste adres, maar ik weet het niet meer!!

Hallo allemaal,

Zoals ik in de kop al zeg, ik denk niet dat ik hier helemaal aan het juiste adres ben, maar ik plaats mijn verhaal toch maar, dan merk ik het vanzelf wel, haha!

Ik ben dus Ariane en ik ben eigenlijk alleen actief geweest in het zwanger na miskraam forum.
Ik zeg ook geweest, want behalve de berichtjes lezen doe ik er niets meer, omdat ik niet meer zoveel te melden heb.
Ik zal mijn verhaal eerst vertellen.

De eerste miskraam  kreeg ik in juli 2004 na 8 weken, waarna ik direct weer zwanger werd maar in oktober ging het helaas weer fout na twaalf weken.
Omdat ik krampen en bloedverlies bleef houden ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo waarna men mij in eerste instantie naar huis wilde sturen omdat het wel over zou gaan.
Maar van de pijnstillers werd ik suf en ik moest weer gaan werken dus heb ik op een curettage aangedrongen. Tijdens het gesprek wat ik toen met de gynaecoloog had is direct al besloten om een onderzoek te starten naar een eventuele oorzaak, het zgn. chromosomen en stollingsonderzoek.
Door een fout van het planningsbureau operatiekamers van het ziekenhuis heb ik meer dan een week nog op de curettage moeten wachten wat me helaas bijna fataal geworden is.
Na de curettage ben ik heel ziek geworden, hoge koorts (40.6 C.) en een lage bloeddruk (80/40).
Ik ben toen weer met spoed opgenomen. Ik bleek een septische shock te hebben, maar daar zijn ze ook pas na een dag testen achtergekomen.
Ik wil het niet meer opdikken dan het is, maar ik had er dus aan kunnen overlijden als ik niet uiteindelijk de huisarts weer had gebeld, want ik dacht dat die koorts wel overging.
Maar goed, een week nog in het ziekenhuis aan het  infuus gelegen om zware antibiotica toegediend te krijgen wat later weer een leuke vaginale schimmelinfectie veroorzaakt heeft.
Gelukkig herstelde ik goed en ben ik januari bloed gaan prikken voor het stollingsonderzoek, wat altijd 10 weken na curettage pas kan gebeuren ivm de bloedwaardes.
In maart kregen we alle uitslagen. In de chromosomen bleek niets gevonden te zijn, opluchting dus, maar uit het stollinsonderzoek bleek dat ik een afwijking vertoon in de aanmaak van proteïne C en S.
Omdat ik natuurlijk die septische shock heb gehad wilde de gynaecoloog niet over een nacht ijs gaan, want het kon best zijn dat ik op het moment van prikken nog niet voldoende hersteld bleek te zijn en dus mocht ik nog een keer gaan prikken.
Wéér die onzekerheid, killing hoor!
Maar in april bleek toch nog steeds dat die afwijking er zit en nu kom ik dus eigenlijk tot het punt waarom ik hier mijn verhaal plaats.

Ik kan gewoon weer zwanger worden, alleen op het moment van een positieve test moet ik bloedverdunners gaan spuiten tot 6 weken na de bevalling.
Ik zit dan wel niet zo in de medische molen als jullie, maar normaal zwanger worden is er voor mij niet meer bij, want ik sta wel onder strikte begeleiding.
En daar is hier niet echt een apart forum over.
Ik merk daarom ook dat ik er op het miskraam forum ook niet echt over kan praten, zeker omdat wij het hele zwanger worden ook even op een laag pitje hebben gezet door deze hele geschiedenis en andere spanningen waar ik mee te maken heb.

Ik zou zo graag eens met andere vrouwen ervaringen willen uitwisselen die ook een medische achtergrond hebben. Niet percee een stollingsafwijking, maar wellicht begrijpen jullie wel wat ik bedoel. Mensen die graag zwanger willen worden maar door hun medische achtergrond dit eerst met artsen moeten gaan overleggen, waarbij het bij voorbaat al niet meer vanzelfsprekend is (wat zwanger worden zowiezo al niet is, maar dit terzijde).

Vind het wel fijn dat ik het even van me af heb kunnen schrijven, ook al is het hier wellicht wat misplaatst.
In ieder geval bedankt voor het lezen.

Ik vind jullie in ieder geval kanjers omdat jullie de moed niet op geven, ondanks alles wat jullie mee moeten maken. Geweldig vind ik dat.

Gr. Ariane

HOI Aadje,

Ik moest even reageren omdat ik jouw verhaal een beetje herkende, niet van mijzelf maar van een goede vriendin.
Ik zal me eerst zelf voorstellen.
Ik ben dus Marielle, 30 jaar jong en bezig vanaf oktober 2003(tjeeje, wat gaat de tijd hard). Na 10 maanden kwamen we erachter dat mijn man sterk verminderd vruchtbaar is. Nu is hij afgelopen december geopereerd aan een spatader en is hij in april opnieuw getest. Hier kwam uit dat het zaad zo verbetert is dat we in aanmerking kunnen komen voor iui. Maar uiteraard wilden ze nog een x testen en dat is deze week gebeurd. Hiervan krijgen we 2 juni de uitslag. Dus we zitten zoals al jaren in een wachtperiode.

Maar even over mijn vriendin. Zij is 3 jaar geleden begonnen met zwanger raken, na een half jaar zwanger geraakt en toen een buitenbaarmoedelijke zwangerschap die ook bijna fataal werd. Een jaar daarna raakte ze weer zwanger en toen kreeg ze een miskraam en weer een jaar later werd ze zwanger en wederom een miskraam. Nu zijn ze begin dit jaar erachter gekomen dat ze net als jij haar bloed te dik is(oid). Zodra ze nu zwanger raakt moet ze de bloedverdunners nemen maar tot op heden is ze nog niet zwanger geworden. Ik vind het zooo vreselijk voor haar en bid dat ze snel zwanger mag worden. Net als jij en al de vrouwen op dit forum.
Ik weet niet of je geholpen hebt want zo positief is dit verhaal(nog) niet maar ik moest het wel ff kwijt.

groetjes en veel sterkte
Marielle

Hi Ariane,

Ik denk dat het niet uit maakt "waar je thuis hoort" op een van de forums, als je maar het gevoel hebt steun te krijgen en je verhaal kwijt te kunnen. En dat kan hier natuurlijk ook!
Een hele story die je uit de doeken doet. Ik denk dat wij allemaal op dit forum wel weten dat zwanger worden niet vanzelf gaat. Het is fijn te weten dat je er niet alleen in staat. Om je heen lijkt iedereen zo maar zwanger te worden en het lijkt dan wel of ze niet beseffen hoe bijzonder dat is. Dan wordt er gesproken, ja we nemen er nog wel een hoor!
Gisteren ook in Rozengeur & Wodka lime. Alle drie de vriendinnen "zomaar" zwanger, tegelijk en per ongeluk. Ja ja.
Maar goed, dit ter zijde.

Zelf heb ik geen medische achtergrond, ben 35 jaar en al ruim 2 jaar bezig. Bij mij is alleen geconstateerd (vooralsnog) dat mijn baarmoederslijm niet in orde is en de zaadjes hierin niet kunnen overleven. Dus wrs krijg ik dan een IUI behandeling. Eerst moet ik nog een paar testen doen bij de gyn.
Ik ben ook al een paar maanden gestopt nu met het medische circuit omdat ik het er best moeilijk mee heb. Maar het klokje tikt door en blijkbaar gebeurt er zonder medische ingrepen niets.

Ik hoop dat je hier je verhaal kan delen met veel meiden. Heel veel succes in ieder geval met het zwanger raken!

Liefs,
Anne

Hoi Ariane!

Hee wat goed nou dat ik dit lees hee!! Ja zal voor anderen raar overkomen maar je begrijpt me wel he? Ik wist niet dat je zoveel hebt meegemaakt! Was er wel ff stil van eigenlijk.....
Ik hoop dat je je nu ook beter voelt nu je je verhaal hebt verteld en dat er meerdere zijn die jouw verhaal herkennen.
We spreken elkaar snel weer.........

JANE  T  

Hallo,

Jeetje wat een verhaal zeg, ben compleet in schock, wat erg allemaal voor je.

Ik denk inderdaad ook dat het niet echt uitmaakt of je hier wel of niet precies thuis hoort. Maar .....je moet maar gewoon je verhaal en frustraties en verdriet met ons delen. Wij en dan denk ik dat ik voor 99% hier spreek willen je verhalen graag aanhoren en waarnodig steun en begrip geven.

Wij zitten hier bijna allemaal wel met een medische achtergrond. Wat die ook mag zijn........Dus denk dat je je hier best thuis gaat voelen. Wij zijn er hier echt voor elkaar en zoals je nu al ziet krijg je al aardig respons op je verhaal!

Ik zal even kort over mijzelf vertellen.

Ik ben 29 jaar en getrouwd,sinds 4 jaar. Wij hadden al eerder een kinderwens en wilde toen ook graag stoppen met de pil.
Maar toen bleek ik een ernstige schildklier afwijking te hebben en ben met spoed doorverwezen naar een internist. Dit alles is nu 6 a 7 jaar geleden.
Meer dan een jaar geklooid met schildklierhormonen enz. Maar niets hielp ik bleef mij maar zwaar beroerd voelen. Maanden thuis gezeten en werd helemaal gek van mijzelf. Na een aantal prednison kuren en daarna een Radioactieve jodium behandeling (de slok genaamd) mocht ik dus absoluut een jaar niet zwanger raken!
Dus toen alles maar op een laag pitje gezet. Daarna voelde ik mij nog steeds niet goed genoeg om een zwangerschap aan te kunnen. En dus nu sinds 3 jaar al actief bezig met zwangerraken zonder enig resultaat!

Dus ...........ik snap wel hoe je je ongeveer voelt meis, ik mocht eerst absoluut niet zwanger raken en dan ga je er helemaal voor....gebeurd er dus niets. Mocht ik wel zwanger worden dan betekend dat wel dat ik heel vaak op controle moet komen en omdat ik zwaarder word moeten dan telkens mijn medicijnen (Thyrax voor schildklier) moeten worden aangepast (steeds meer moeten slikken)

Nu moet ik vandaag bellen (ben weer ongesteld geworden) en gaan dan onze eerste IUI behandeling starten (met hormonen)

Maar mocht het lukken moet jij dus bloedverdunners spuiten? En ook streng onder controle?
Maar goed als de mogelijkheid daar is dan zou ik er voor gaan meid!
Maar ja dan moet het natuurlijk uberhaupt wel lukken.
En doe wat je hart je ingeeft en denkt wat goed is!

Cynthia

Terug
Bovenaan