wennen aan groente

Hallo, mijn zoontje is bijna 7 maanden. Hij is een goede melkdrinker en pap gaat er zonder problemen in. Alleen zijn we nu al een week of drie met het groentehapje bezig en nog steeds weigert hij het te eten. Hij houdt ze kaken flink op elkaar. Zelf gemaakt of een potje maakt niet uit. Fruit eet hij nu wel redelijk. Ons schema is op dit moment:
8:00 200ml pap
12:00 200 ml opvolgmelk
14:00 fruithap
17:00 groentehap
19:30 200 ml opvolgmelk
Wie kan mij wat tips geven om hem wat beter van zijn groente te laten eten.

Jacqueline
 
Mijn zoon vond de groente zo ook niet lekker, nu doe ik liga er door heen en nu gaat het heel goed. Hij eet het allemaal op en speelt niet meer zo met het eten. Hij vond het grappig om te spugen maar dat kwam gewoon omdat hij het zo niet lekker vond. Nu doet hij het niet meer
 
Hoi, misschien kun je proberen het fruit bv.'s ochtends te geven en de groente tegen het einde van de middag. Mijn ervaring is dat als ze na het fruit geen fles krijgen (met tijd er tussen) dat ze dan zo'n trek hebben dat ze geen groente willen hebben.
zelf doe ik het als volgt met mijn dochter van nu ook bijna 7mnd.
6.30u 180cc
10.30u fruit (ongeveer 100gr)
12.00u 180cc
15.00u 180cc
17.00u groente(ongeveer 150gr)+evt.danoontje start
18.30u 180cc en dan heerlijk slapen...

succes ermee enne alle begin is moeilijk met de bijvoeding. Je kunt ook proberen om na een flesje bv.een lepeltje met fruit/groente te geven.De honger is dan gestild en wellicht dat je dan beter kunt expirimenteren met bijvoeding.
 
Mijn zoontje heeft ook een tijdd deen groente gewild. Drama`s speelden zich hier af als hij zijn groentenpap moest eten. Ik heb het dus een tijdje zo gelaten, en na een week of zo stilletjesaan opnieuw begonnen. Soms moest ik dan wel een kwartier wachten voor hij zijn mond opendeed voor de eerste hap, maar langzaam aan ging het beter. Nu eet hij ongeveer 3/4 potje, niet slecht dus vind ik zelf. Niet te veel stressen dus, het komt vanzelf wel. Overigens is het mijn ervaring dat die potjes niet echt lekker zijn, vooral die eerste hapjes vanaf 4 maanden. Mijn zoontje eet geen olvarit potjes, maar bijvoorbeeld wel potjes van bledina. Misschien eens een ander merk proberen? Of je zelfgemaakt papje mete boter ipv olie maken hielp hier ook wel.
Succes alleszins!
Groetjes,
Marian
 
Hoi

Als je zoontje wel erg van fruit houdt, kun je groente en fruit mengen. Begin met veel fruit en weinig groente en verander dit langzaam naar veel groente en weinig fruit. Zo kan hij aan de smaak wennen. Succes!
 
Tip van mijn cb: maak de groenten wat lekkerder met aardappel (prakken, geen staafmixer); moet je dan wel een beetje aanlengen met opvolgmelk en een beetje boter. Rijst ging bij ons ook nog wel, en je kunt vanaf 7 maanden ook pasta gaan geven--vinden ze ook vaak lekker. Daar meng je dan wat groenten door.

Succes,
michelle.
 
Mijn dochter vond alleen groente ook niet lekker, toen ik er een aardappeltje en wat boter bij deed luste ze het wel, proef het zelf maar eens, best te eten (beetje stamppot-achtig)
Ook macaroni vind ze erg lekker, wat groente (courgette, paprika, sperzieboontjes of champions), wat tomaat uit blik of tomatenpuree zonder zout en eventueel wat gehakt of een beetje ham, hier smult ze echt van, en als je alles in kleine stukjes snijdt, en de macaroni gewoon heel laat leren ze ook nog stukjes eten (dit glibbert lekker naar binnen :) )
 
Terug
Bovenaan