Wennen smaak Pepti

Hoi mama's,

Wij hebben een dochtertje van 10 weken oud die al een tijdje steeds slechter ging drinken, opgegeven moment bijna niets meer per keer, flink onrustig tijdens en na (tussen de voedingen). Dronk soms max 3 a 4 minuten en stopte dan. In het ziekenhuis gelegen ivm dreigende uitdroging en per direct gestopt met borstvoeding op verdenking koemelkallergie. Gestart met pepti en dat gebruikt ze nu 8 dagen, ze lijkt het nog steeds vies te vinden. Is overigens wel veel meer tevreden en rustiger. Drinkt alleen maar steeds tussen de 60 en 80 cc. Hebben meer ouders hier ervaring mee? Wennen ze op gegeven moment aan de smaak of blijft het een ding?
 
Los van pepti, sommige baby's drinken liever wat minder, wat vaker.
Of zelfs gewoon minder, even vaak helaas. Mijn dochter dronk ook altijd zeer minimaal.

Onder de 4 maanden geven ze alleen aan wat ze nodig hebben, en zijn het nog geen diva's die iets lekkerders willen.
 
Sorry geen nuttige reactie op je verhaal, en ik trek zeker het doktersadvies niet in twijfel, ben gewoon leergierig! Hoe komt het dat een koemelkallergie invloed heeft op borstvoeding?
 
Sorry geen nuttige reactie op je verhaal, en ik trek zeker het doktersadvies niet in twijfel, ben gewoon leergierig! Hoe komt het dat een koemelkallergie invloed heeft op borstvoeding?
Omdat je als moeder potentieel zelf lactose bevattende producten nuttigt, en de lactose ook in de borstvoeding belandt.
Dan kan je kiezen tussen zelf alle lactose laten staan ( maar dan duurt het nog een paar voedingen voor het uit je systeem is), of overgaan op lactose vrije kunstvoeding.

Vrijwel alles wat je eet en drinkt, komt ook in de borstvoeding terecht.
 
Omdat je als moeder potentieel zelf lactose bevattende producten nuttigt, en de lactose ook in de borstvoeding belandt.
Dan kan je kiezen tussen zelf alle lactose laten staan ( maar dan duurt het nog een paar voedingen voor het uit je systeem is), of overgaan op lactose vrije kunstvoeding.

Vrijwel alles wat je eet en drinkt, komt ook in de borstvoeding terecht.
Zoiets dacht ik al, dank je wel!
 
Terug
Bovenaan