<p>Nu T 7 maanden is weet ik het gewoon zeker. Diep in mijn hart is er wel een wens voor een 2e kindje. Hoe mooi zou dat zijn, nog zo'n schatje erbij en ze samen te zien spelen (ruzieen haha) ?</p><p>De tijd om te gaan proberen is nog niet daar. Maar ik maak me er wel druk om. Ik durf niet goed. </p><p>De eerste duurde 3,5 jaar via een medisch traject. Inmiddels weten we wat er aan de hand is, en vanaf toen we dat wisten was ik binnen een jaar zwanger. Maar toch wil ik niet dit blije gevoel verliezen over dat het uberhaupt gelukt is. Dus ga ik dat weer doen? </p><p>Mijn zwangerschap had complicaties waardoor er een risico was op vroeggeboorte, ze is dan ook een maand eerder gekomen. De zwangerschap eindigde in een zwangerschapsvergiftiging. Gaat dit zich herhalen? </p><p>Ook heb ik 3 uur lang moeten persen en heb ik een totaalruptuur opgelopen. Door alles heb ik de eerste 3 weken niks met mijn baby gekund en daarna mondjesmaat. Pas met 2 maanden was ik redelijk op de been. En mijn bekken doet nog steeds dagelijks een beetje pijn bij bepaalde activiteiten. De schade van binnen was zo groot dat ik door het littekenweefsel in mijn vagina verklevingen en een forse vernauwing heb, waar ik gisteren aan geopereerd ben. Weer alles open en auw. Maar hopelijk kunnen we hierna eindelijk seks hebben weer?! Het is niet zeker of alles nu wel goed zal helen, zei de arts. </p><p>Zal ik met een 2e uberhaupt vaginaal kunnen bevallen? Mag ik vrijwillig kiezen voor een keizersnede? Wat nou als alles zich herhaalt? Ik heb door het verloop van dingen 4 maanden aan de rand van een pnd gestaan en af en toe zijn er nog steeds nachtmerries. Ik ben echt bang voor de bevalling en de eerste maanden. En toch wil ik graag die 2e... </p><p>Ik ga als de tijd daar is zeker in gesprek met de gyn en verloskundige. Maar om het gepieker wat stof te geven, ben ik benieuwd naar mensen die dit soort angsten ook hebben gehad en hoe je daarmee omging in je wens voor een 2e. Hoe die bevalling verliep. Wie wil haar verhaal met mij delen?</p>