Wat ben jij dapper, dat je dit zo wil delen. Ik herken veel van je verhaal. Alleen had ik een super fijne zwangerschap en een droombevalling. Toch raakte ik depressief na de geboorte van mijn zoon. En doordat alles zo 'makkelijk' was gegaan, voelde dat onterecht. Heb me zo schuldig gevoeld.
Nu kan ik het relativeren. We hebben een huilbaby. Of in ieder geval een ontevreden baby die veel ongemak ervaart. Dát is me teveel geworden. Nu is hij ruim 8 maanden, en soms gaat het een dagje beter, maar een roze wolk hebben we nooit gezien.
Van het weekend was ik op raambezoek bij mijn schoonzus. Op de terugweg in de auto was ik emotioneel. Het was een prachtig gezicht. Een gelukkige mama met een tevreden baby. Dat was zo confronterend. Ik benijd haar. Ik gun het haar! Absoluut. Ik wil dat ook. En de kans op weer een huilbaby is aanwezig. Net als de kans bij jou op een vervelende zwangerschap en of zware bevalling. Maar ik voel ook heel sterk de wens voor een tweede, ooit.
Zoek hulp, het is zo fijn om erover te praten. Ik heb zelf een app groepje met mama's die rond dezelfde tijd zijn bevallen. Dat is zo fijn!