@Wenser

Hoi Wenser,
Ik hoop dat je hier ook wel 's kijkt. Ik ben inderdaad afgelopen woensdag bevallen (16 juni) van een prachtige zoon. Hij heet Thomas en hij is geweldig. Ik ben woensdag ingeleid en hij is diezelfde avond nog geboren. Ik wil er niet teveel over uitweiden, maar de bevalling was erg heftig. Tot aan het persen ging alles hartstikke goed, maar tijden het persen werd de hartslag van Thomas erg laag waardoor hij geboren moest worden met een vacuumextractie. Daarna liet m'n placenta niet los en heb ik daardoor veel bloed verloren en moest de placenta alsnog onder narcose verwijderd worden. Ik ben nu in ieder geval goed herstellende en hetwas het ook wel meer dan waard als ik Thomas zie.
Ik wens je veel succes bij jouw bevalling en ik hoor graag wat het is geworden!

Groetjes, Esk

Ha Esk, dat klinkt inderdaad niet als een bevalling uit het boekje. Dit is trouwens de eerste keer dat ik bij het forum 'Bevallen' kijk, dus erg toevallig dat ik daar nu jouw bericht tref.

Heel veel sterkte met je herstel. Ik laat zeker wat horen als ik bevallen ben. Nog 8 dagen, dan is de uitgerekende datum, maar ja dat zegt niks, heb jij ook ervaren. Afgelopen vrijdag dachten ze dat het kindje wat weinig vruchtwater had en moest ik voor extra controle naar het ziekenhuis. Donderdag gaan ze het nog een keer controleren. Gelukkig viel het nog binnen normale waarden. Mocht het donderdag minder zijn, dan gan ze misschien inleiden. Ik hoop dat het vanzelf komt, maar heb nog geen tekens. Had jij lang van te voren tekens?

groet en laat je lekker in de watten leggen!
Wenser

Ik had helemaal geen tekens, nog niet eens een verweekte baarmoederhals of ontsluiting of wat dan ook. Ook bij mij werd het vruchtwater minder, daarom zijn ze me gaan inleiden. Het is me toch, ondanks de heftige bevalling, erg meegevallen. Ok, er is lichamelijk ongemak en ik had liever "natuurlijk" bevallen zonder inleiding, maar uiteindelijk gaat het erom dat er een gezond kindje op de wereld komt. De pijn en ongemakken ben je echt waar, zo kwijt.
Succes en zet 'm op!!

Toevallig constateerden ze afgelopen vrijdag ook weinig vruchtwater bij mij. In het ziekenhuis bleek het mee te vallen, maar deze donderdag moet ik weer voor een echo en CTG en evt. kunnen ze dan ook besluiten in te leiden. Toevallig!

Ik hoop natuurlijk ook dat het niet nodig is. Vrijdag was er al een klein beetje verweking, en ik heb regelmatig harde buiken sinds gister, dus hopelijk duidt dat op een aankomende bevalling ;-)

Ik laat ook wat van mij horen na de bevalling!

gr.
Wenser

Proficiat met je zoon esk, wat gaat de tijd snel, en jij wenser al over 8dg uitgerekend, het gaat echt snel, ik had hetzelfde als esk placenta moest operatief verwijderd worden en heb met mn dochter ook veel bloed verloren, maar zoals esk al omschrijft als je dan naar zon klein wondertje kijkt is het dat allemaal waard geweest, nu voor ons alleen nog n tweede wondertje, bedankt voor je woorden esk bij het andere forum.

Gr Wendy

Hey Wendy, wat lief dat je ons hier op komt zoeken ;-)

Ik ben vandaag weer voor controle geweest. Hartfilmpje en bewegingen was goed (ook al is het wat weinig, die bewegingen) en er was nog genoeg vruchtwater. Maandag alleen een hartfilmpje maken en als t volgende week donderdag er niet is, weer een hartfilmpje, vruchtwatermeting en inwendig onderzoek (kijken of er ontsluiting is). Wel fijn dat ik zo goed in de gaten wordt gehouden, ook al had ik zelf het idee dat 1 x pw. wel genoeg was. Maar de gyn zal het zekere voor het onzekere nemen.

gr.
Wenser

Lieve Esk, Wendy en Sparkle,

Even een tijdje 'uit de lucht' geweest, want inderdaad ben ik bevallen van een prachtige dochter Femke. En dat terwijl ik het geoel had dat het een zoon zou worden, de verbazing was groot, maar nu is t alsof t nooit anders geweest is. Femke is geboren na 20 uur weeen, een pompje, een ruggeprik, weeopwekkers en een knip. Best pittig, maar gelukkig goed afgelopen. Ze wilden na 15 uur hele sterke weeen, een keizersnede geven omdat het indalen en de ontsluiting niet verder vorderde. Ze hebben gelukkig alles uit de kast gehaald om het toch voor elkaar te krijgen.

Alles gaat goed, borstvoeding is hard oefenen, maar nu gaat het goed. We genieten van het ouderschap en krijgen steeds meer ritme.

Sparkle; alles goed met jou? Hoe voel je je?
Wendy: en met jou, zie je t nog zitten meis? En geniet je wel van Fenna? ik duim nog steeds voor jou hoor.
Esk; gaat alles goed met jou en Thomas (en papa natuurlijk)? Gaat zeker hard? Als ik al zie hoeveel mijn kleine meisje is gegroeid in nog geen twee weken!

Tot spreeks allemaal.
xxx
Wenser

Terug
Bovenaan